La Mercè dóna la benvinguda a la revista 'On Barcelona'
EL PERIÓDICO inclourà cada divendres la nova publicació d'oci i cultura
Oferirà reportatges, cròniques i seccions satíriques com la d'El Mundo Today
La Mercè dóna la benvinguda a la revista On Barcelona_MEDIA_1
Una nova revista se suma a la gran oferta d'EL PERIÓDICO. ¿El nom? On Barcelona, una publicació d'oci que s'entregarà els divendres amb el diari i que cada dia oferirà novetats a la web. La sortida del primer número coincideix amb la Mercè, de manera que la portada, de cridaner color fúcsia, celebra les festes en honor a la patrona de Barcelona.
La voluntat d'explicar la vida urbana, la cultura, l'oci, els espectacles, les tendències o la gastronomia d'una altra manera impregna tot el volum, i per això és necessari explicar la Mercè a la manera on. ¿I quina és aquesta manera? El combinat infal·lible d'informació i joc, rigor i esperit lúdic, utilitat i gràcia.
DOTZE DONES / On Barcelona ha buscat la col·laboració de 12 dones que es diuen Mercè -actrius, aviadores, activistes, científiques…- perquè expliquin quins són els seus actes preferits. Elles seran les guies.
I amb aquest primer pas -la recomanació, el criteri de posar l'ull en el que és específic- es descobreix una de les receptes: On Barcelona vol ser precisa, i per ser-ho recorre a prescriptors, a experts que recomanaran llocs on anar, obres per veure, museus que cal visitar, restaurants als quals convé trucar immediatament. Es tracta de convidar els ciutadans a sortir de casa, a deixar el sofà. I això requereix una escriptura que estimuli l'acció, crítica, per descomptat, però, sobretot, fiable.
UN TEST PER JUGAR / L'espai dedicat a la Mercè no s'acaba aquí: també s'ofereix un test perquè el lector descobreixi què sap sobre les festes. Els més petits reben atenció amb un espai concret.
Cada setmana, els humoristes d'El Mundo Today presentaran una sàtira que imita aquelles webs en què els usuaris qualifiquen (o desqualifiquen) hotels i restaurants.
La revista s'organitza en blocs que trenquen els estàndards habituals: El que més (tema de portada), A l'última (vivències ciutadanes), Mirar (cine, teatre, exposicions, fotografia), Llegir, Escoltar (música), Cuina's (restaurants, vins, productes), Visitar (escapades, hotels) i L'última (que enllaça amb l'assumpte tractat a la portada).
Seccions estimulants com el museu imaginari (debuta l'actor Jordi Rios, que escull una peça perquè formi part d'aquest lloc inventat), un cens d'arbres, escenes metropolitanes dibuixades i fotografies que cogelen l'urbs.
On Barcelona explica la ciutat, la gran ciutat, però també mira cap enfora amb viatges i cròniques dels corresponsals internacionals.
El responsable és Pau Arenós, amb llarga experiència en la direcció de revistes. Arenós també hi escriurà les cròniques gastronòmiques.
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Malestar a sant adrià La violència i la falta de relleu redueixen l’autoritat dels patriarques de la Mina
- BARCELONEJANT La febre de les cites ràpides
- Les dones generen el 20% dels beneficis del món del ciclisme
- Les rialles de Laporta i Joaquín