Brot de tuberculosi al CIE de Barcelona
Un intern i un treballador del centre tenen la malaltia i 127 han donat positiu per tuberculina
Els sensepapers se sotmeten a anàlisi de 10 en 10 al CAP de Drassanes i els primers 20 no estan malalts

/
Un brot de tuberculosi s’ha declarat al centre d’internament per a estrangers (CIE) de Barcelona. Per ara hi ha dos malalts, un intern i un treballador de la institució. 125 interns més i dos funcionaris han donat positiu en les proves de tuberculina, és a dir, han estat en contacte amb el bacteri (bacil de Koch) d’algun dels malalts, però no han desenvolupat la infecció. La tuberculosi es transmet a través de la respiració, al parlar, tossir, esternudar o simplement descansar a prop d’un afectat.
Personal de l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) es va presentar al centre el 13 de març passat i va fer un garbellament: dels 179 interns, un presenta la malaltia i 125 van donar positiu en la prova de la tuberculina, cosa que reflecteix que han generat anticossos contra el bacteri infecciós. Dels 29 treballadors, un està malalt i dos van donar positiu (estan aïllats i en tractament).
Davant d’aquesta situació, els interns positius per tuberculina van ser traslladats de 10 en 10 al CAP de Drassanes per realitzar-los una radiografia de tòrax. D’aquesta manera es comprova si estan malalts de tuberculosi. Les visites van començar dimecres passat i van continuar ahir. En els primers 20 casos, les plaques revelen que no estan malalts.
SOL·LICITUD D’ANÀLISI
Notícies relacionadesL’ASPB va alertar que la direcció del CIE no estava reaccionant a les seves indicacions malgrat que se li va indicar que els interns que van donar positiu havien de ser analitzats a partir del dia 21. Per això, altes instàncies municipals van advertir la Delegació del Govern a Catalunya de la necessitat d’actuar. El CAP de Drassanes ha habilitat un horari especial per analitzar els interns del CIE.
És altament probable, consideren els epidemiòlegs consultats, que tant la situació dels dos malalts de tuberculosi com la dels que han generat anticossos sigui conseqüència de l’escassa higiene o fins i tot amuntegament humà en què es troben al CIE. L’ASPB s’ocuparà ara, com fa quan es declara un cas o un brot de tuberculosi a la resta de Barcelona, d’investigar totes les persones que han estat en contacte amb els malalts i els que han donat positiu a la prova de tuberculina. Aquest seguiment exigirà realitzar radiografies a tots ells i l’inici de tractament en cas d’existir infecció encara no manifesta.
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Habitatge Barcelona projecta les primeres demolicions per començar a construir 3.360 pisos entorn de la Sagrera el 2029
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Menys incidents La població de senglars a Collserola cau per la sequera i el control de fauna
- Polèmica editorial Anagrama es desvincula d’‘El odio’ i torna tots els drets del polèmic llibre a Luisgé Martín
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)