ANTECEDENTS EXTREMISTES
L'imam de Ripoll va estar tres mesos al bressol belga del gihadisme
Abdelbaki Es Satty va viure i va ensenyar a Vilvoorde el 2016 i tornava amb freqüència
Abdelbaki Es Satty, l'imam de Ripoll considerat 'cervell' de la cèl·lula gihadista que ha comès els atemptats de la Rambla de Barcelona i Cambrils, va estar tres mesos vivint a Vilvoorde, una de les meques gihadistes de Bèlgica, on tornava amb freqüència.
Es Satty va residir de forma estable a Vilvoorde entre gener i març del 2016, segons ha confirmat l'alcalde de la població, Hans Bonte, a la televisió flamenca VRT News. Vilvoorde està considerada una de les ciutats clau en la formació de gihadistes a Europa.
Bèlgica està considerat com un dels països dels quals han sortit més gihadistes amb destí a Síria. Molenbeek, un dels suburbis de Brussel·les, era la ciutat d'on procedien els autors dels atemptats de París. Altres centres gihadistes són Anderlecht i Schaerbeek i fora de la capital, als municipis d'Anvers, Vilvoorde i Verviers.
Es Satty, que se suposa que és un dels morts en l'explosió de la casa d'Alcanar, viatjava amb freqüència a Bèlgica i el Marroc. Les autoritats belgues d'immigració, no obstant, descarten que haguessin registrat algú amb aquest nom, informen webs belgues.
Abdelbaki Es Satty ha sigut l'imam d'una mesquita de Ripoll des del 2015 fins fa només dos mesos. Un interval de temps durant el qual també s'ha absentat durant alguns períodes per viatjar a Bèlgica. En aquest temps l'home hauria radicalitzat un grup de joves de Ripoll que fins ara semblaven estar ben arrelats en aquesta població.
Es Satty també tenia vincles amb implicats en l'11-M.
Notícies relacionadesMÉS INFORMACIÓ A
https://www.elperiodico.cat/ca/internacional/20151115/belgica-viver-gihadista-4674777
Musulmans Bèlgica Terrorisme islàmic Mossos d'Esquadra L'Estat Islàmic Terrorisme Atemptat a Barcelona 17-A
- Aquest dilluns Dia de pluja a Barcelona: el temporal deixa fortes pluges i fins i tot calamarsa en alguns barris de la ciutat
- Accident greu Més de 30 ferits en una col·lisió entre dos autocars a l’avinguda Diagonal de Barcelona
- Normativa ¿Es pot conduir amb la ITV caducada però amb cita prèvia?
- Noves tecnologies Les novetats de Mossos a l’MWC: un cotxe patrulla hipeconnectat amb un dron al sostre i un predictor de delictes
- L'estafa que està apareixent als mòbils dels clients de CaixaBank
- Radiografia del 'masking': quan el patiment emocional es fa invisible
- Multimèdia | Guia d’aliments de temporada: març, mes de sembra i de peix fresc
- Fira tecnològica a Barcelona Mobile World Congress 2025, en directe: última hora del MWC i novetats
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’alerta meteorològica obliga a suspendre el Vila-real - Espanyol
- Màxim GOLEJADOR europeu El Barça o el tsunami golejador de Flick