INICIATIVA D'ECONOMIA SOCIAL

El trago més necessari

L'Espai Mescladís es llança a la producció de cervesa artesana per ampliar el ventall d'oficis en què formen persones vulnerables

L'entitat impulsa una campanya de 'crowdfunding' per fer possible el nou projecte de sensibilització sobre el dret a migrar

zentauroepp35349721 barcelona 25 08 2016 reportaje sobre mesclad s una iniciativ180302145950

zentauroepp35349721 barcelona 25 08 2016 reportaje sobre mesclad s una iniciativ180302145950

2
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La primera ronda de la Cervesa Artesanal Mescladís se servirà a l’encantadora terrassa del Pou de la Figuera gestionada per aquesta entitat sense ànim de lucre que suma 10 anys treballant amb innegable èxit per la cohesió social a Barcelona. Després d’una dècada promovent la inserció sociolaboral de col·lectius vulnerables i promovent el dret a migrar a través de la formació en el sector de l’hostaleria, a Mescladís han decidit sumar-se a la febre cervesera. «Avui dia tenim 80 places de formació com a cuiners i cambrers, i la idea és ampliar l’oferta d’oficis per generar més oportunitats, i creiem que la producció de cervesa artesana té un gran recorregut. És un perfil professional molt buscat en un sector en auge», assenyala, il·lusionat, Martín Habiague, fundador de Mescladís.

A més de les noves places de formació –la intenció és començar amb 10 persones– la iniciativa #brindaxmescladís busca jugar amb la imatge i materials, tant el màrqueting de la beguda com el mateix etiquetatge, per sensibilitzar sobre persones migrants en situació vulnerable i les històries darrere de cada una, «permetent maximitzar l’impacte social, amplificant la seva visibilitat i involucrant la comunitat en el procés de reflexió», segueix Habiague. La idea és crear una cervesa amb missatge. 

Brewing oportunitat, com han batejat a aquest projecte d’economia social i solidària, ha llançat una campanya de crowdfunding per poder ser una realitat ben aviat. «Començarem amb una producció petita, per servir als nostres dos locals, però la idea és créixer i distribuir la nostra cervesa  més enllà, començant amb els restaurants amb què tenim conveni i anar creixent», explica Habiague, que assegura que també el projecte –i el missatge– van més enllà de les cerveses i han ideat també dispensadors i vasos.  

Notícies relacionades

Com a primer i indispensable pas han firmat un acord amb Birra 08, petita empresa de producció artesanal del barri del Clot «coherent amb els valors de Mescladís» amb la qual col·laboren des de fa molts anys realitzant miniformacions en el món de la cervesa artesanal als alumnes de les diverses edicions del programa Cuinant Oportunitats a través de visites organitzades a la fàbrica.

Referent en la inserció 

Mesos enrere, Mescladís va ser notícia perquè va estar a punt de perdre la gestió de la seva terrassa, una concessió municipal, per motius tan increïbles com no tenir el 100% de la plantilla amb contractes d’inserció. L’Espai Mescladís, famós més enllà de Barcelona per la seva encomiable feina d’inserció. Referent de la tan en auge economia social i solidària, on, dels seus 14 empleats, 12 tenen contractes d’inserció. Entre ells, el gerent. Però 12 de 14 no són el 100%, és clar. «No som experts en burocràcia i vam ser sincers», explicava en el seu moment Habiague. Finalment, després d’una campanya de mobilització al barri i la ciutat i diverses reunions, el consistori va recapacitar i estudia com revertir el concurs perquè Mescladís no perdi la gestió.