CELEBRACIÓ COMERCIAL

Santa Eulalia repassa 175 anys de trajectòria en la moda amb una rua artística

Una 'performance' recorre tres quilòmetres des del primer lloc on van obrir el negoci fins a la botiga actual al passeig de Gràcia

zentauroepp42822164 santa eulalia180407182005 / iammrshit

zentauroepp42822164 santa eulalia180407182005
santaeulalia175 comitivadelospatrones-miralda-05-b-1
zentauroepp42822191 santa eulalia180407165354
zentauroepp42822192 santa eulalia180407165411

/

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Els barcelonins van ser protagonistes i testimonis divendres passat de la primera desfilada pública d’Antoni Miralda a Barcelona, en ocasió de la celebració dels 175 anys de Santa Eulalia175 anys de Santa Eulalia, el comerç situat en ple cor de la ciutat. Una performance lúdica i festiva va conquistar la capital catalana i va constituir l’acte central de l’aniversari de la històrica botiga de moda, referent del luxe a Barcelona i una de les més influents del sector a escala internacional, ja que està considerada una de les 30 millors del món.

Una rua artística va recórrer un tram de tres quilòmetres entre el Pla de la Boqueria (on es va obrir el primer establiment el 1843) i el número 93 del passeig de Gràcia, on és ara. Nombroses persones, tant veïns com turistes, van seguir la desfilada amb curiositat. Estava integrada per 80 músics i 150 estudiants de teatre, dansa i disseny de diverses universitats i escoles. Es va combinar la moda i la història de Santa Eulalia.

Vestit amb 20.000 llums

A l’arribar a la façana del comerç, es va descobrir el vestit fet amb llums de led de Josep Maria Civit. N’hi havia més de 20.000, i per això el reflex es podia contemplar des de bastants carrers més enllà. La litúrgia de la màrtir que dona nom a l’establiment es va fusionar amb un resum de l’evolució de la moda en gairebé dos segles, a través d’un centenar de figures que lluïen grans patrons de confecció.

«Hem sigut còmplices d’una  acció artística irrepetible que perdurarà en la memòria col·lectiva de Barcelona», va assegurar Luis Sans, propietari de Santa Eulalia. «Avui hem compartit la nostra festa d’aniversari amb la ciutat, i així hem tornat part del que aquesta ens ha donat, alhora que hem ofert l’oportunitat a tots els ciutadans de participar en un esdeveniment únic de la mà d’un col·laborador excepcional: Miralda, artista català amb una llarga trajectòria i una gran projecció internacional», va explicar el propietari.

Notícies relacionades

El creador, que ha desenvolupat gran part de la seva carrera als EUA  (va ser l’artífex del matrimoni entre l’estàtua de la Llibertat i el monument a Colom), ha navegat durant mesos en els arxius de la botiga per realitzar l’espectacular muntatge que va recrear les peces més icòniques de Santa Eulalia.

L’espectacle es repetirà cada nit fins el dia de Sant Jordi per així commemorar els 175 anys de la firma, que suma set generacions darrere el taulell, quatre de les quals de la família de Luis Sans, que ara la capitaneja al costat de la seva dona, Sandra Domínguez.