INFRAESTRUCTURA FERROVIÀRIA
Foment anuncia que l'estació de Sant Andreu estarà acabada el 2020
El Govern central torna a licitar el contracte de la terminal i inicia les obres dels accessos a la Sagrera
De la Serna admet un "lleuger retard" que atribueix als processos judicials oberts al voltant del projecte
zentauroepp42890469 graf1869 barcelona 12 04 2018 el ministro de fomento 180412131228 /
Malgrat el sol, el fred entra als ossos entre les columnes gairebé sense parets de la Sagrera. Sobre el terreny, una vintena d'operaris, un parell de camions i molt ciment. Hi ha activitat. L'eterna obra ferroviària ha rebut la visita del ministre de Foment, que venia amb novetats, promeses i algun tímid mea culpa. Íñigo de la Serna ha anunciat l'inici de les obres dels accessos a l'estació i ha avançat que el Govern central ha rescindit el contracte del projecte de la terminal de Sant Andreu Comtal, que espera tornar a licitar a l'estiu perquè estigui acabada, amb la resta de la infraestructura, el 2020.
El ministre ha començat admetent que aquesta és una obra "llargament demanada" que pel camí ha trobat "problemes" perquè, ha dit, "cada pas s'ha d'informar també en l'àmbit judicial". Es referia a les demandes que afecten algunes de les empreses constructures que han obligat, segons la versió de Foment, a endarrerir una vegada rere l'altra el projecte. Després d'assumir un "lleuger retard", ha anunciat l'inici de les obres dels accessos a l'estació, ha assegurat que els treballs del col·lector de Prim estan molt avançats i ha calculat que al paquet de treballs pendents (deixant de banda la urbanització de l'entorn i la futura estació d'autobusos) li queda una inversió aproximada de 847 milions d'euros.
Serrells de ciutat
De la Serna ha confirmat que la data de finalització es manté el 2020. Això inclou, diu el Govern, l'estació de Sant Andreu Comtal. La tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, present en la visita a la Sagrera, ha lamentat que un projecte "de set o vuit milions d'euros encara no hagi pogut tirar endavant". El ministre de Foment ha informat de la impossibilitat de mantenir les condicions actuals, i això derivarà en la nova licitació per part d'Adif d'aquesta terminal després de la rescissió del contracte vigent. El que hi ha sobre la taula és "el més urgent", això és, el gruix de la nova estació i la platja de vies, nom amb què es denomina la zona de maniobres on els trens poden esperar la connexió amb altres locomotores, així com canviar de direcció o ser desviats a una àrea de manteniment.
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034