INFRAESTRUCTURA FERROVIÀRIA
Foment anuncia que l'estació de Sant Andreu estarà acabada el 2020
El Govern central torna a licitar el contracte de la terminal i inicia les obres dels accessos a la Sagrera
De la Serna admet un "lleuger retard" que atribueix als processos judicials oberts al voltant del projecte
zentauroepp42890469 graf1869 barcelona 12 04 2018 el ministro de fomento 180412131228 /
Malgrat el sol, el fred entra als ossos entre les columnes gairebé sense parets de la Sagrera. Sobre el terreny, una vintena d'operaris, un parell de camions i molt ciment. Hi ha activitat. L'eterna obra ferroviària ha rebut la visita del ministre de Foment, que venia amb novetats, promeses i algun tímid mea culpa. Íñigo de la Serna ha anunciat l'inici de les obres dels accessos a l'estació i ha avançat que el Govern central ha rescindit el contracte del projecte de la terminal de Sant Andreu Comtal, que espera tornar a licitar a l'estiu perquè estigui acabada, amb la resta de la infraestructura, el 2020.
El ministre ha començat admetent que aquesta és una obra "llargament demanada" que pel camí ha trobat "problemes" perquè, ha dit, "cada pas s'ha d'informar també en l'àmbit judicial". Es referia a les demandes que afecten algunes de les empreses constructures que han obligat, segons la versió de Foment, a endarrerir una vegada rere l'altra el projecte. Després d'assumir un "lleuger retard", ha anunciat l'inici de les obres dels accessos a l'estació, ha assegurat que els treballs del col·lector de Prim estan molt avançats i ha calculat que al paquet de treballs pendents (deixant de banda la urbanització de l'entorn i la futura estació d'autobusos) li queda una inversió aproximada de 847 milions d'euros.
Serrells de ciutat
De la Serna ha confirmat que la data de finalització es manté el 2020. Això inclou, diu el Govern, l'estació de Sant Andreu Comtal. La tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, present en la visita a la Sagrera, ha lamentat que un projecte "de set o vuit milions d'euros encara no hagi pogut tirar endavant". El ministre de Foment ha informat de la impossibilitat de mantenir les condicions actuals, i això derivarà en la nova licitació per part d'Adif d'aquesta terminal després de la rescissió del contracte vigent. El que hi ha sobre la taula és "el més urgent", això és, el gruix de la nova estació i la platja de vies, nom amb què es denomina la zona de maniobres on els trens poden esperar la connexió amb altres locomotores, així com canviar de direcció o ser desviats a una àrea de manteniment.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia