ESPERADA AMPLIACIÓ
TMB regala 30.000 viatges en l'estrena de les dues noves parades de la línia 10 Sud
El president Torra i l'alcaldessa Colau inauguren aquest dissabte les dues estacions del passeig de la Zona Franca

zentauroepp44932282 metro l10180907162432
Transports de Barcelona (TMB) regalarà avui 15.000 bitllets d’anada i tornada a les dues noves estacions de metro del barri de la Zona Franca, Foc i Foneria, perquè els veïns puguin conèixer a fons la línia 10 Sud el dia de l’entrada en servei. L’obertura de portes per als usuaris d’aquesta reivindicadíssima arribada del metro als barris de La Marina del Port i La Marina del Prat Vermell es produirà a les tres de la tarda, unes cinc hores després que el president de la Generalitat, Quim Torra, i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, inaugurin el nou tram.
Les dues noves parades de metro, totes dues de la línia 10 Sud, es troben en un tram que inclou unes altres tres estacions obertes el 2016: Can Tries/Gornal, Torrassa i Collblanc. En totes es pot fer intercanvi amb la L-9, la que va des de Zona Universitària a l’Aeroport. I a més, a Torrassa és possible enllaçar amb la Línia 1 (vermella) i a Collblanc amb la Línia 5 (blau). Aquestes dues últimes són les que de veritat permeten connectar amb tota la resta de la ciutat, des dels barris més cèntrics als més perifèrics.
Les cinc estacions de la Línia 10 Sud són totalment accessibles per a cadires de rodes i a més les andanes tenen portes d’accés que s’obren només quan ho fan les dels trens, el que incrementa la seguretat i evita caigudes accidentals o intencionades a les vies. Una altra característica és que els combois circulen sense conductor. El trajecte entre Foc i Collblanc (els dos extrems de la Línia 10 Sud) fa 4,5 quilòmetres i els combois els recorren en 9 minuts.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors