AFECTACIONS DEL TRANSPORT PÚBLIC
L'L-1 de metre entre Clot i Fondo estarà dos mesos tallada per la renovació de 9 quilòmetres de vies
Del 29 de juny al 30 d'agost es tancaran nou estacions i TMB habilitarà busos que enllaçaran amb Rodalies
Es renovaran sectors de túnel de més de mig segle d'antiguitat en uns treballs que costaran 20 milions d'euros

metro
La línia 1 de metro entre les parades de Clot i Fondo estarà sense servei durant dos mesos pels treballs de renovació de nou quilòmetres de via entre el Clot i Baró de Viver i per renovar aparells i instal·lacions de la infraestructura al túnel que passa per sota de la Meridiana, amb 65 anys d’antiguitat, i que continua per sota del barri de Sant Andreu, de 51 anys.
Concretament, el tall es produirà des d’aquest dissabte, 29 de juny, i s’allargarà fins al30 d’agost, en uns treballs que tindran un cost de 20 milions d’euros. Segons TMB, es tracta de la inversió més important feta mai a la xarxa. Mentre duri el tall, els usuaris podran combinar altres transports i dos serveis especials d’autobús. La resta de la línia, entre Hospital de Bellvitge i Clot, funcionarà amb normalitat.
⚠️🚇 Del 29 de juny al 30 d'agost, tall a L1 #metrobcn per obres de renovació de la via entre Clot i Fondo.
— TMBinfo 😷 Posa’t la mascareta! 👉Cuidem-nos (@TMBinfo) 17 de junio de 2019
ℹ️Consulta les alternatives de transport a: https://t.co/r6wBIqD3z7 pic.twitter.com/CBaJ3s45AF
L’obra consistirà principalment en la renovació completa de 9.150 metros lineals de via simple, que actualment està muntada sobre balast, i que es passarà a muntar sobre placa de formigó per facilitar-ne el manteniment futur, amb les fixacions i els drenatges corresponents. A més, se substituiran i ampliaran els aparells de via (dispositius que permeten les maniobres i canvis de sentit dels trens), es renovarà tota la senyalització ferroviària per accionar els aparells en les noves posicions i se’ls afegiran funcionalitats.
En un tram de via pròxim a l’estació de Santa Coloma s’aplicaran mesures per reduir vibracions. A més, es renovaran les estacions, com per exemple les cambres de baixa tensió, s’ampliaran les càmeres d’enclavament i es canviaran els accessos.
Tanquen 9 estacions
TMB ha optat per fer els treballs a l’estiu, coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana, ja que la circulació de trens és incompatible amb les obres. La interrupció parcial del servei de la línia 1 de metro suposa el tancament complet de nou estacions i el tancament parcial d’una altra, Clot, que es convertirà en terminal provisional.
En aquest tram es registren unes 90.000 entrades els dies feiners de juliol, cosa que planteja un repte quant al disseny de les alternatives de transport. Tant el volum de passatge com la configuració de la xarxa viària han obligat a descartar els autobusos llançadora com a alternativa principal i a recomanar, en canvi, aprofitar els altres transports del districte de Sant Andreu i Santa Coloma de Gramenet, especialment els ferroviaris.

Rodalies com a alternativa
Així, la línia 9 Nord de metro (La Sagrera - Can Zam) i els trens de Rodalies seran les alternatives principals durant el tall, a través de les estacions de Sant Andreu Comtal (R2 / R2 Nord), Sant Andreu Arenal (R3 i R4), La Sagrera-Meridiana (R3 i R4) i El Clot-Aragó (R2 / R2 Nord), juntament amb dos serveis especials d’autobús que habilitarà TMB amb la funció d’enllaçar aquests transports ferroviaris i les estacions tancades de la línia 1.
Els dos serveis complementaris d’autobús (Especial L1 Clot - Fabra i Puig i Especial L1 Onze de Setembre - Fondo) seran gratuïts i estaran dotats amb vehicles articulats que circularan amb freqüències de 3 minuts i 5 minuts, respectivament, a les hores punta dels dies feiners. Les llançadores funcionaran amb els mateixos horaris de la xarxa de metro, incloses les nits de servei continuat.
Talls parcials a les línies 2 i 5
A més, aquest estiu el departament de Territori i Sostenibilitat executarà dues actuacions més en la infraestructura del metro de Barcelona que comportaran suspensions parcials del servei durant cinc setmanes: a la línia 2, entre Paral·lel i Sagrada Família, del 27 de juliol al 30 d’agost, per treballs de millora de les condicions mecàniques de la via, i a la línia 5, entre Can Vidalet i Collblanc, del 29 de juliol a l’1 de setembre, per obres relacionades amb la futura estació d’Ernest Lluch.
Notícies relacionadesConsulteu al web de TMB les alternatives.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Funcionaris El Govern central pacta amb els sindicats treure més places a oposició per facilitar la jubilació parcial dels empleats públics
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear
- Integració "Pla de xoc" de 8,8 milions per impulsar els cursos de català per a adults