S'hi farà una guarderia
Barcelona compra les casetes d'Encarnació, a Gràcia
L'ajuntament arriba a un acord d'expropiació amb la propietat que inclou una indemnització per evitar litigis futurs
zentauroepp51342429 casetes encarnacio200117095722 /
L’Ajuntament de Barcelona comprarà les casetes del carrer d’Encarnació, al districte de Gràcia, per 6 milions d’euros. La previsió és construir-hi una guarderia, i també hi ha la possibilitat d’incloure-hi vivenda assequible. El govern municipal ha arribat a un acord d’expropiació amb la propietat que inclou una indemnització per evitar litigis futurs.
La clau ha sigut la catalogació de l’alzina bicentenària que hi ha al jardí de la parcel·la, que va permetre que s’aturessin les obres de demolició de les dues edificacions singulars de la finca per revocar la llicència d’obres que tenia la propietat, que pretenia edificar un edifici de vivendes privat. La comissió de govern va donar llum dijous al conveni que recull tots els passos a realitzar.
Així, entre els sis milions d’euros n’hi ha 1,4 d’indemnització: uns 400.000 per dany emergent i 1 milió d’euros per lucre cessant. L’acord preveu que la propietat retiri el contenciós administratiu que va interposar contra el procés de catalogació de l’alzina i que faciliti la tramitació de la modificació puntual del pla general que permet que les finques es destinin a equipament municipal.
- Apunt El mitjó de Mbappé
- Una segona Casa Orsola a l'Eixample: Barcelona investiga la compra i buidatge d'una finca que va burlar el tanteig i retracte
- L’Audiència de Girona avala els desallotjaments exprés
- Un tiroteig a Suècia causa 10 morts en un centre educatiu per a adults
- Adéu al mite de les 8 hores: La ciència revela les hores de son per a una salut òptima
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres
- Mercat immobiliari La Generalitat compra 743 pisos a un fons inversor per destinar-los a lloguer social
- Ampolles de qualitat Els millors vins catalans per començar l'any: 4 negres i 1 rosat
- Descarbonització Catalunya garantirà uns 1.400 milions d’euros en ajuts per comprar cotxes elèctrics i triplicar punts de recàrrega
- Laboral ¿Com m’afecta la reducció de la jornada laboral si ja treballo 37,5 hores a la setmana o menys?