MOBILITAT
BCN prepara el subsol per unir els tramvies
El govern municipal licita l'ampliació del col·lector de Diagonal com un pas previ necessari per començar a col·locar les vies
zentauroepp31974936 ada colau tranvia170702183507
Abans de reurbanitzar la Diagonal per encaixar el tramvia, l’Ajuntament de Barcelona vol solucionar un problema localitzat al subsol. El col·lector d’aigües situat en aquesta avinguda a l’altura del passeig de Sant Joan, una infraestructura de principis del segle XX, requereix una ampliació de la seva capacitat. Una vegada finalitzada aquesta actuació, el 2021, es podrà implantar l’estructura del tramvia entre Glòries i la parada de metro Verdaguer.
El consistori parla d’un desdoblament del col·lector que incrementarà en un 70% la capacitat de desguàs i millorarà el funcionament del sistema de col·lectors dels carrers de Milà i Fontanals, Girona i Bailèn. L’actuació reduirà el risc d’inundació i circulació d’aigua tant en aquests carrers com a l’avinguda Diagonal, i també permetrà «allargar la vida útil del sistema de clavegueram perquè s’evitaran els efectes erosius del funcionament en càrrega», detallen fonts municipals.
Les obres, amb una longitud de 310 metres, tindran un cost de 7,7 milions d’euros i podrien començar a finals del 2020 tot i que s’allargaran previsiblement uns 14 mesos. L’Ajuntament ja ha licitat aquestes actuacions, considerades per l’equip municipal com el tret de sortida per unir el Trambaix i el Trambesòs. Finalitzades les obres sota terra, la urbanització de la superfície ja contemplarà l’espai per al tramvia.
La connexió de les xarxes de tramvies és un «compromís d’aquest mandat» i compta amb «un ampli consens» en els últims plens, ha recordat la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, que ha puntualitzat que en els pressupostos de l’ajuntament per a aquest any no hi ha una partida vinculada al tramvia però sí per a un «pas previ indispensable» com és l’ampliació del col·lector.
Sanz ha recordat que els primers treballs de connexió de la xarxa tramviària s’iniciaran en el tram entre Glòries i Verdaguer, que l’Ajuntament només té competències en «l’ordenació de l’espai públic» i que serà la Generalitat l’encarregada de posar les vies. Amb tot, la tinenta d’alcaldia també ha recordat que existeix la voluntat política de les diferents parts per realitzar aquesta connexió i una aposta per un model de gestió 100% públic (a partir del 2032, quan acaba la concessió).
El primer tram –quedarà pendent arribar fins a la plaça de Francesc Macià i completar els 3,8 quilòmetres que separen el Trambaix i el Trambesòs– estarà acabat el 2023. Sobre el calendari del tramvia, Sanz ha remarcat que ara és el moment de posar en marxa novament un projecte que «fa 10 anys que està parat per conflictes partidistes».
- Còctels de qualitat sense necessitat d’efectes especials
- Reis del boca a boca Restaurants de culte de BCN fora del radar dels ‘influencers’
- Una dupla especial "L’ego s’ha de deixar de costat"
- Aniversari. Nutrició esportiva Nutrisport celebra els 40 anys d’història amb una nova imatge
- Una baixa de pes Flick repensa l’atac sense Lamine Yamal