Ensurt al carrer de Marina

Un conductor de bus explica com es va quedar sense frens a Barcelona

TMB immobilitza el vehicle, un 5102 de la línia V-21, a la cotxera d'Horta i obre una investigació

Els sindicats porten el tema al Comitè de Seguretat i recolzen el company que va denunciar el cas per whatsap

zentauroepp54231199 bcn bus200724154231

zentauroepp54231199 bcn bus200724154231 / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
Óscar Hernández
Óscar Hernández

Periodista

ver +

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha immobilitzat un autobús híbrid de la sèrie 5102 a la cotxera d’Horta després que dimarts passat, 21 de juliol, el conductor s’emportés un gran ensurt quan, a l’arribar a una parada el vehicle, amb passatgers, es desfrenés, s’abalancés uns set metres cap endavant i se saltés un encreuament.

A més de la investigació tècnica oberta, ahir el Comitè de Seguretat i Salut de TMB va abordar el cas a petició dels sindicats ja que, a més, el conductor va denunciar que a l’informar el seu superior de la incidència, aquest li va dir per l’emissora del centre de control que ja havia passat més vegades i que continués conduint almenys fins a la cotxera.

La por que es pogués produir un accident amb conseqüències fatals i la possible escassa importància que van donar els responsables del servei al xòfer a través de l’emissora van portar aquest, Daniel M., a denunciar-ho públicament en un missatge d’àudio de whatsap per compartir-lo amb la resta de conductors d’autobús de TMB.

«El més surrealista que m’ha passat»

«M’acaba de passar la cosa més surrealista que m’ha passat en aquesta empresa –explica Daniel M. visiblement indignat i nerviós en el whatsap–. Porto el 5102, un híbrid que falla molt i que evito agafar. Però me l’han donat en un relleu. I quan baixava per el carrer de Marina amb el V21, a l’arribar a la parada, a 30 o 40 km/h, freno i salta una alarma i el motor fa un soroll. Deixa de funcionar el fre i el bus surt disparat cap endavant set o vuit metres, i m’he passat l’encreuament. Si hagués creuat algú, me l’hauria carregat».

«¿Sabeu que passa això i els deixeu funcionar?», es queixa el xòfer per ràdio al seu responsable

En aquell mateix instant el conductor es va posar en contacte a través de l’emissora amb el centre de control per informar de l’incident. «El comandament em diu que és una fallada que ja ha passat en alguns cotxes d’aquests i que ja està reportada, que és una fallada de l’híbrid, que s’omple de gas i deixa de funcionar el fre. I jo li dic: ‘¿Sabíeu que passa això i els deixeu funcionar? Podria haver topat contra una moto o un cotxe’», es va queixar el xòfer. «I em diu que això no sol passar i que continuï fins a Montbau, o sigui que confiï en la gràcia de Déu», es lamenta el M., que al final va decidir retirar el vehicle del servei i portar-lo fins a la cotxera després que el responsable li digués que podia continuar circulant. 

Tres revisions a partir d’ara

Notícies relacionades

Un portaveu de TMB va reconèixer l’incident que, ha dit, s’està abordant «amb la màxima atenció». «El vehicle està retirat i el revisen tècnics de material mòbil de la cotxera i del departament central d’Enginyeria –va explicar–. I també ho faran els de l’empresa fabricant. La hipòtesi inicial és una avaria o funcionament anòmal puntual del sistema de recuperació d’energia».

TMB afegeix que aquesta avaria «no s’havia reportat mai abans», negant per tant la versió que dona el xòfer del que li diuen en el centre de control. «Es va tractar d’un error de comunicació entre ells, perquè no estaven parlant del mateix», ha afegit el portaveu, que ha reconegut que el diàleg «podria haver sigut més clar i eficaç». «No es pot posar en dubte la fiabilitat de la flota d’autobusos de TMB», ha sentenciat.