Pla per millorar la qualitat de l'aire
Barcelona justifica les multes de la ZBE amb la lluita contra el coronavirus
El regidor d'Emergència Climàtica afirma que la restricció de circulació reduirà el trànsit urbà en uns 15.000 cotxes i motos
L'entrada de vehicles contaminants ha generat 42.000 advertències als seus propietaris des de principis d'any
zentauroepp52046313 barcelona 30 01 2020 sala de control de la amb de la zbe zo200130184045 /
El regidor d’Emergència Climàtica de l’Ajuntament de Barcelona, Eloi Badia, ha assegurat que l’inici avui de les multes als cotxes bruts que circulin per la zona de baixes emissions Rondes BCN també és «una mesura contra el coronavirus». «Amb més qualitat de l’aire podrem afrontar la pandèmia. Ara més que mai hem de posar l’accent en la qualitat de l’aire per cuidar la salut de tothom, de la gent gran i dels nostres fills», ha afirmat.
Badia ha comparegut en una roda de premsa el primer dia del període sancionador de la ZBE. Des d’aquest dimarts al matí tots els vehicles sense etiqueta ambiental que circulin dins de Barcelona i quatre municipis metropolitans més dins de la zona delimitada per les rondes de Dalt i Litoral seran sancionats amb 100 euros de multa. Aquesta restricció es manté de forma indefinida de set del matí a vuit de la tarda i de dilluns a divendres. Un total de 66 càmeres graven les matrícules dels cotxes antics més contaminants per iniciar el procés sancionador.
42.000 avisos
La restricció afecta, segons ha explicat Badia, amb les últimes dades registrades, el 3% dels cotxes i motos que circulen per Barcelona, és a dir, uns 15.000 vehicles que per la seva antiguitat no tenen les etiquetes ECO, B i C. En aquests no s’inclouen les furgonetes i els camions que tenen moratòria d’uns mesos per adaptar-se. Fins ahir i des de principis d’any s’han enviat 42.000 notificacions a cotxes ‘bruts’ captats per les càmeres per avisar els conductors que des d’avui se’ls pot multar.
Notícies relacionadesD’aquests vehicles cal descomptar els que s’han registrat a l’AMB perquè estan exempts del veto, com els cotxes adaptats de persones amb mobilitat reduïda, els cotxes estrangers i els de serveis funeraris, entre d’altres. També hi ha aquells particulars que poden demanar un màxim de 10 dies per circular amb un vehicle sense etiqueta prèvia autorització. «En el registre ja s’han apuntat 30.000 vehicles tot i que molts són per a l’autorització de 10 dies a l’any», ha indicat Badia. «Fins a finals de mes no sabrem quants conductors acabaran sent sancionats», ha puntualitzat.
Més ús del cotxe privat
El regidor de política mediambiental ha explicat que durant els primers dos mesos de confinament la qualitat de l’aire a Barcelona va millorar, però que al juliol va vorejar els límits establerts per l’Organització Mundial de la Salut. A l’agost, amb les vacances, les dades van tornar a millorar. «Però ara estem atents perquè a la tardor es podrien superar els límits», ha dit, alhora que ha manifestat la seva preocupació perquè s’ha incrementat més l’ús del cotxe privat que el del transport públic en la tornada a la normalitat.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia