Enllaçarà amb la L-9 del metro
El Govern autoritza les obres perquè Rodalies arribi a la T-1 de l'aeroport de Barcelona
Amb una inversió de 73 milions, permetran connectar Sants amb la terminal en 19 minuts
zentauroepp40107120 prat de llobregat 14 09 2017 visita a la tuneladora del pr181015091559 /
El Consell de Ministres autoritzarà aquest dimarts la licitació de les obres de la fase 2 de construcció del nou accés ferroviari a la terminal T-1 de l’Aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, segons ha pogut saber Europa Press.
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a través d’Adif, licitarà aquestes obres amb una inversió de 73 milions d’euros i un termini d’execució de dos anys.
Permetrà connectar la T-1 i T-2 de l’aeroport amb la ciutat de Barcelona, en uns 19 minuts entre l’estació de Sants i la terminal T-1, i s’estima que entre 7 i 9 milions de viatgers anuals utilitzaran aquesta nova infraestructura ferroviària.
Es tracta de la superestructura de la nova doble via entre la línia d’ample convencional Barcelona-Tarragona i les estacions de les terminals 1 i 2, amb connexió a la L9 de Metro.
Amb el nou accés, hi haurà serveis directes de Rodalies a les dues terminals de l’Aeroport des de Manresa i Maçanet, via Barcelona, amb les línies R4 i R2, i es podrà accedir a les altres línies de rodalies i al metro de Barcelona, a més de llançadores entre les terminals de l’aeroport amb l’AVE Madrid-Barcelona-Frontera Francesa.
Les fases
En la primera fase del projecte, amb una inversió estimada de 305 milions, es va perforar amb una tuneladora el tram principal del nou accés.
El nou traçat, de via doble, s’inicia en la línia d’ample convencional Barcelona-Vilanova, i discorre fins a la terminal T-1, amb una parada intermèdia en la terminal T-2, on es connectarà amb la línia 9 del metro.
Té una longitud total de 4.510 metres, amb un túnel de 3.400 metres (3.048 metres excavats amb tuneladora).
Actuacions
Notícies relacionadesEls treballs consistiran a connectar la línia Barcelona-Vilanova, adaptar les vies d’accés, les estructures i moviments de terra per a l’enllaç de la nova via, el drenatge de la plataforma i reposicions de servituds i serveis afectats, així com el muntatge de via, sistema d’electrificació i instal·lacions de seguretat i comunicacions del nou ramal i altres equipaments com obra civil, canaletes, arquetes i encreuaments.
Al túnel s’executaran rebliments sota via, estructures i lloses de recolzament per a la superestructura, obres de drenatge, muntatge de via, sistemes d’electrificació i instal·lacions de seguretat ferroviària i la connexió del nou ramal a la nova subestació elèctrica de tracció del Prat del Llobregat.