durant una vaga
La Casa Batlló denuncia penalment el sindicat SUT per «actes vandàlics»
L'edifici modernista, obra de l'arquitecte Antoni Gaudí, a Barcelona, va patir danys, que a la vidriera original de la façana són especialment greus, segons els propietaris

zentauroepp52740412 barcelona200312104640 /
Els propietaris de la Casa Batlló, l’edifici modernista obra de l’arquitecte Antoni Gaudí a Barcelona, han presentat denúncia per via penal contra el sindicat SUT per presumptes actes vandàlics que van ocasionar danys en aquest emblemàtic edifici el 24 d’octubre, durant una concentració de treballadors d’una empresa externa que es trobaven en vaga.
Els propietaris de Casa Batlló reclamen 92.313 euros «pels danys i perjudicis ocasionats als seus treballadors, als seus clients i a l’edifici».
En un comunicat, Casa Batlló recalca que els treballadors que no estaven en vaga «van viure agressions i segueixen en tractament mèdic».
A més, remarca que «els danys soferts a la vidriera original de la façana són especialment greus, ja que mai en tota la seva història, des de la construcció el 1906, ningú havia comès intencionadament un fet d’aquesta naturalesa».
«La destrucció de la vidriera representa una agressió a un monument que té el màxim nivell de protecció, concedit per la Convenció del Patrimoni Mundial de la Unesco des de l’any 2005 dins de les obres d’Antoni Gaudí».
Els fets objecte de denúncia van tenir lloc el 24 d’octubre, quan treballadors de l’empresa Staffpremium, que presta serveis a la Casa Batlló, es van concentrar davant l’edifici modernista per exigir les seves reivindicacions laborals.
Notícies relacionadesDurant la protesta es van produir incidents i actes vandàlics, com el llançament de pedres i petards, que els propietaris atribueixen a membres del SUT, mentre que aquest sindicat nega la responsabilitat de cap vaguista o afiliat.
Cinc dies després d’aquesta protesta, el 29 d’octubre, la Casa Batlló va decidir tancar les seves portes «a causa de l’escalada de tensió», segons va assenyalar en un comunicat.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear