Mobilitat

Operadors demanen contundència contra les empreses de lloguer de patinets sense llicència a Barcelona

  • El sector reclama a l’Ajuntament que no demori la regulació anunciada per a aquest estiu

  • Unes 25 empreses han mostrat el seu interès per operar a la capital catalana

1
Es llegeix en minuts

Les principals empreses de lloguer de patinets elèctrics compartits han reclamat a l’Ajuntament de Barcelona que actuï amb «més determinació i contundència» contra els operadors que actuen sense autorització a la capital catalana. 

El sector lamenta «la passivitat» de l’Ajuntament a l’hora d’aplicar la normativa municipal i després de molts mesos de converses perquè el consistori posi fi a les pràctiques irregulars d’algunes companyies.

El setembre del 2019, l’Ajuntament, en una reunió amb més de 20 operadors interessats en desembarcar a Barcelona, es va comprometre a tenir una regulació abans de la primavera del 2020 i va demanar als operadors no seguir els exemples de les empreses que havien començat a operar sense llicència.  

El govern municipal a va anunciar aquest gener que abans del pròxim estiu tindrà llest el concurs públic que ha de regular aquesta activitat, després que unes 25 empreses hagin mostrat interès a operar a la ciutat. 

Abans de l’estiu

Des del sector jutgen «totalment insuficient i inversemblant» la referència de l’estiu com a data orientativa per a la licitació i insisteixen que els operadors que han esperat que hi hagi unes regles de joc necessiten un marc jurídic «urgent». 

Notícies relacionades

Els mateixos operadors han expressat la seva preocupació pel retard, sobretot davant l’actitud d’altres empreses que han optat per treure els seus patinets al carrer; segons càlculs del sector, empreses com Bird o Reby porten dos anys operant amb uns ingressos estimats de 10 milions d’euros.  

Segons fonts del sector, s’hi suma que l’Ajuntament està deixant de percebre entre 250.000 i 500.000 euros a l’any en concepte de taxes al no haver licitat el servei de lloguer de patinets elèctrics compartits, com sí que ha fet amb motos i bicicletes compartides (7.000 i 4.000 llicències, respectivament, amb una taxa de 71,51 euros per vehicle).