«Danys a la imatge»
Barcelona reclamarà a Salvini danys patrimonials pel bloqueig del barco ‘Open Arms’
Matteo Salvini serà jutjat a Itàlia per un suposat delicte de segrest de persones per bloquejar uns 150 migrants al Mediterrani durant més de 20 dies a bord del barco espanyol ‘Open Arms’

dvcj5tgxgaieil6
L’Ajuntament de Barcelona, personat en la causa contra el dirigent italià Matteo Salvini per bloquejar el barco Open Arms amb desenes d’immigrants a bord, demanarà en la vista contra l’exministre la reparació dels danys patrimonials ocasionats per aquella acció.
El líder de la ultradretana Lliga, Matteo Salvini, serà jutjat a Itàlia a partir del pròxim 15 de setembre per un suposat delicte de segrest de persones per bloquejar uns 150 migrants al Mediterrani durant més de 20 dies a bord del barco espanyol ‘Open Arms’ l’agost del 2019, quan era ministre de l’Interior.
Així ho ha decidit avui un jutge del Tribunal de Palerm (Sicília, sud), després que la Fiscalia demanés processar-lo i la defensa de Salvini al·legués que la decisió va ser presa per tot el Govern i no només per l’extitular d’Interior.
Es persona en la causa
Després de conèixer-se la decisió de la justícia italiana, l’Ajuntament de Barcelona ha recordat aquest dissabte que està personat en la causa i que reclamarà a Salvini els danys patrimonials causats pel bloqueig del barco, «amb el consegüent augment de costos i l’alentiment de la missió i activitat objecte de finançament municipal».
El consistori ha assenyalat que també demanarà la reparació «dels eventuals danys als valors i la imatge de Barcelona per les diferents acusacions falses dirigides per Salvini contra la ciutat durant el bloqueig de l’‘Open Arms’».
Notícies relacionadesMarc Serra, regidor de Drets de la Ciutadania de l’ajuntament, ha afirmat per la seva banda que el judici contra Salvini culmina una «enorme feina d’Open Arms», i ha reiterat que es demanarà al polític italià «la reparació de tot el mal causat a la ciutat i als drets humans».
«Clar que es podia», ha exclamat el regidor en al·lusió al treball jurídic que ha conduït a l’obertura de judici contra Salvini.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- Gerard Piqué i Clara Chía, ni ruptura ni crisi