Un gran espai cultural
El Port de Barcelona promou una aliança entre el Liceu i l’Hermitage
L’autoritat portuària diu que la nova proposta respon a les demandes de l’ajuntament de fer un projecte innovador i sostenible des del punt de vista de la mobilitat
El Port de Barcelona ha promogut una aliança estratègica entre el Gran Teatre del Liceu i els promotors delMuseu Hermitage Barcelona que implica, entre altres assumptes, l’ús compartit de l’edifici que es projecta a la Nova Bocana del port barceloní.
La proposta, de la qual el Port ha informat aquest dissabte en un comunicat, ha arribat després que el passat 28 d’abril el consell d’administració de l’autoritat portuària ajornés un mes la seva decisió sobre el projecte del Museu Hermitage d’instal·lar-se a Barcelona i, amb això, conjuminar un acord que desencallés el rebuig al mateix de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. La nova proposta respon, diu el Port, a les demandes de l’Ajuntament de Barcelona de fer un projecte cultural innovador, més per al públic local i sostenible des del punt de vista de la mobilitat.
«Tenint en compte l’interès general del projecte –indica el comunicat–, el Port de Barcelona aprovarà la concessió al Museu Hermitage en el consell d’administració que se celebrarà el pròxim dimecres 26 de maig, una aprovació condicionada a la concreció del conveni entre el Port i l’Ajuntament de Barcelona i el vistiplau del Patronat del Liceu. El fons d’inversions Varia, promotor de l’Hermitage i amb participació catalana, ja ha donat el seu vistiplau a la integració del Liceu en el projecte», ha explica la presidenta del port, Mercè Conesa.
La construcció del centre cultural impulsat per l’Hermitage a la Nova Bocana del Port de Barcelona, explica la nota, suposaria una inversió privada d’uns 50 milions d’euros i generaria prop de 380 nous llocs de treball, tal com reflectia un estudi encarregat per l’Institut municipal de Cultura. «Es tracta, sens dubte, d’un importantíssim catalitzador per accelerar la recuperació econòmica a la ciutat de Barcelona, una recuperació que tant necessitem en aquests moments, actuant en una indústria com la cultural, que ha demostrat la seva capacitat per crear llocs de treball i per contribuir a la inclusió social i que és, també, generadora d’identitat de país aportant prestigi a la marca Barcelona i beneficis indirectes per a la resta de l’economia», diu Conesa.