INICIATIVA POLÈMICA
L’ajuntament demana al Port més temps per al projecte Hermitage
El consistori apel·la a la «generositat» i «responsabilitat» de l’organisme perquè posposi la concessió als promotors de l’equipament cultural
El govern municipal veu positiva l’entrada de nous agents en la iniciativa, com el Liceu, però afirma que necessita més detalls per valorar la nova proposta

El pols, interminable, que mantenen el Port de Barcelona i l’ajuntament per la implantació o no del projecte de l’Hermitage a la Nova Bocana viu el seu enèsim capítol. Demà dimecres en l’ordre del dia del consell d’administració del Port figura l’atorgament de la concessió al fons d’inversió Diversa, els promotors del museu. I aquest dimarts, tres tinents alcalde del consistori –Laia Bonet, Janet Sanz i Joan Subirats– han sortit a l’uníson per apel·lar al sentit de «generositat» i «responsabilitat» del Port per posposar l’esmentada aprovació. ¿La raó? Necessiten «més temps per avaluar el nou escenari».
Aquest nou escenari no és cap altre que l’aparició de més agents en l’equació: el Liceu i l’European Urban Tech, que obren la porta a un projecte més ambiciós del de la mera franquícia del museu rus. L’entrada de la institució operística dona una pàtina més barcelonina a la iniciativa i suposa, a més, portar el ‘bel canto’ a altres punts de la ciutat; mentre que l’aposta tecnològica introdueix en el projecte les idees d’innovació, investigació i coneixement. Dos punts que permeten al consistori parlar de nova etapa i abandonar el ‘no’ rotund a l’Hermitage que ha encapçalat des que els ‘comuns’ manen en el govern municipal.
Situació enquistada
L’actitud de l’ajuntament ha canviat ostensiblement des que el gener del 2020 van descartar el projecte per «responsabilitat» després de presentar quatre informes que ho desaconsellen. El d’ara és una nova realitat, així que segons el parer de Subirats, no se li poden aplicar els esmentats informes. I segons el parer de Bonet: és una nova realitat que «va en la bona línia clarament i que pensem que pot acabar sent el desencallador d’una situació que desgraciadament s’havia enquistat». Però abans d’acceptar el que sempre han rebutjat, els responsables municipals volen saber més coses, ja que argumenten que el presentat «no és un projecte acabat, falta treballar els detalls». I busquen també el consens: «No volem haver de prescindir del principal ingredient que dona solidesa a qualsevol projecte, i més a un d’aquesta magnitud, que és el consens, i per això necessitem temps».
Notícies relacionadesTemps que Mercè Conesa, presidenta del Port de Barcelona, no pensa donar a la primera de canvi. Aquest dimarts, després de la petició dels tres tinents d’alcalde, ha corroborat que el punt de la concessió es mantindria en l’ordre del dia. «Ens devem també als consellers i conselleres, que demà tindran una explicació més específica i concreta». Una altra cosa és que aquests consellers i conselleres (entre els quals hi ha Sanz com a representant de l’ajuntament) decideixin deixar el punt sobre la taula per valorar-lo més endavant. No seria la primera vegada. Fa un mes el Port ja va posposar la concessió per petició de l’ajuntament.
Arribar a un consens sembla imprescindible, el contrari pot ser la judicialització del projecte. Si el port concedeix però l’ajuntament no aprova el projecte (la modificació del Pla Especial de la Nova Bocana li dona l’última paraula), el fons d’inversor podria impugnar la decisió. Una cosa a la qual ningú afirma que vol arribar.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina