Iniciativa públic-privada

Barcelona impulsa una campanya per «reconquerir» i reactivar el centre de la ciutat

  • L’Ajuntament llança una iniciativa interactiva amb il·lustracions a través d’Instagram

Barcelona impulsa una campanya per «reconquerir» i reactivar el centre de la ciutat

Ayuntamiento de Barcelona

2
Es llegeix en minuts

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat aquest dissabte la campanya de reactivació del comerç i de la restauració ‘Barcelona x Tu. Tu x Barcelona’, que es posa en marxa com una «crida a reconquerir» l’activitat al centre de la ciutat. Durant la seva presentació, el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha afirmat que el centre de la ciutat ha resultat «especialment afectat» per la pandèmia i que la finalitat de la campanya és que els barcelonins i visitants tornin a disfrutar dels hotels, bars i restaurants.

«El cor de la nostra ciutat és un actiu: el cor ha de bategar amb força perquè tot el cos sigui sa i sigui fort; i nosaltres hem d’invertir en el cor de la ciutat», ha reivindicat el polític socialista. Es tracta d’una campanya interactiva amb il·lustracions de l’estudi DAQ i codis QR repartits pel centre de la ciutat a tall de gimcana, que permeten viure una experiència de realitat augmentada mitjançant un filtre d’Instagram.

‘Barcelona x Tu. Tu x Barcelona’ ha sigut impulsada gràcies a la col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i Turisme de Barcelona, amb el recolzament de diferents entitats del sector comercial i la implicació de Barcelona Oberta. El president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha assegurat que es tracta de la primera campanya d’aquestes característiques a Catalunya i que la «millor promoció» s’aconsegueix quan es converteix els barcelonins i els visitants en partícips de l’experiència.

Per la seva banda, la regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, ha remarcat que és una campanya «per convidar tothom, però principalment els barcelonins, a tornar al centre, a reconèixer i disfrutar del potencial esplèndid que tenim al centre de la nostra ciutat». La iniciativa forma part del Pla de Reactivació del Comerç que l’Ajuntament va posar en marxa fa un any per ajudar el sector a pal·liar les conseqüències econòmiques de la pandèmia i, en una segona fase, per reactivar-lo i preparar-se per als canvis dels pròxims anys.

Acte de ‘barcelonisme’

Notícies relacionades

El secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Albert Castellanos, ha considerat que aquesta campanya suposa la presentació de l’«inici d’una temporada molt esperada». Ha explicat que el Govern considera que la recuperació turística serà una recuperació ràpida però que encara «distarà bastant dels registres» del 2019, i que les prediccions més optimistes situen la recuperació del mercat internacional aquest 2021 per sobre del 50%. En aquest sentit, ha reivindicat la campanya com «un acte de barcelonisme amb el cor i amb el cap», que permetrà que el lideratge turístic de Barcelona es consolidi en els pròxims anys.

Així mateix, ha assegurat que els pròxims dies el Govern llançarà, a través de la Direcció General de Comerç, una convocatòria de subvenció d’un milió d’euros amb la finalitat de generar llocs de treball a Catalunya, «especialment als municipis que han quedat afectats per la caiguda de l’afluència turística». Per la seva banda, el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, ha posat en relleu que aquesta és una campanya gran i amb capacitat de projecció centrada en «la necessitat de revitalitzar un espai tan estratègic».