Vigílies de Sant Joan
Els veïns de la Barceloneta demanen la dimissió de Colau per permetre «l’anarquia en platges i carrers»
Diverses entitats denuncien la «falta d’implicació i deixadesa de les seves funcions públiques cap al barri»

Celebraciones en la playa de la Barceloneta, tras vencer el estado de alarma. /
Veïns de la Barceloneta reclamen la dimissió de tots els responsables municipals de l’Ajuntament de Barcelona per la seva «falta d’implicació i deixadesa de les seves funcions públiques cap al barri». En un comunicat remès als mitjans de comunicació, els ciutadans assenyalen la responsabilitat d’Ada Colau, Jaume Collboni, Albert Batlle i Jordi Rabassa i els acusen de «mercantilitzar l’espai públic, danyar l’entorn i destrossar la pau social».
L’Associació de Veïns de l’Òstia, la Plataforma en defensa de la Barceloneta i la Plataforma Barceloneta Diu Prou denuncien «la falta de sensibilitat, professionalitat i implicació» de l’Ajuntament que, segons esgrimeixen, és «més permissiu amb l’anarquia a les platges i carrers de la Barceloneta que amb el compliment de les seves pròpies normes». Critiquen, sobretot, la «falta de professionalitat i implicació» d’Albert Batlle, tinent d’alcalde de Prevenció i Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, que es va reunir amb les entitats dimecres passat per parlar del tema.
En vigílies de la revetlla de Sant Joan, quan tot apunta que la platja de la Barceloneta es convertirà en l’epicentre de celebracions, els veïns destaquen el seu malestar per la gestió del barri. Denuncien «vulneracions per tot arreu», des de les bici-taxis que circulen pel litoral, fins a la proliferació de pisos turístics, la massificació a l’espai públic, la multiplicació «sense control» de terrasses i la inseguretat que afecta la vida del barri. Els ciutadans argumenten que la mala gestió de l’espai públic «vulnera el dret al descans, intimitat i seguretat» dels veïns.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Ciutat vella Els comerciants del Raval reivindiquen la presència de ‘skaters’
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- Crisi en la coalició El Govern rescindeix de manera unilateral el contracte d’armes amb Israel d’acord amb Sumar
- Crítica de la patronal Foment acusa el Govern d’Illa de provocar «més decreixement i misèria» amb l’acord de vivenda amb ERC, els Comuns i la CUP
- Esperit Roca, entre els millors restaurants nous del món
- A ‘Andor’ Montserrat es cola a l’univers de ‘Star Wars’ la segona temporada d’‘Andor’