Convocatòria del Ministeri de Transport

BCN demana 125 milions de fons europeus per als seus plans de mobilitat

  • L’ajuntament opta a ajudes de la UE per a la zona de baixes emissions, les superilles, més carrils bici i la connexió del tramvia per la Diagonal, entre d’altres

Barcelona 08 01 2020 Zona de Baixes Emissions ZBE contaminacion En la foto senales en la ronda litoral poblenou FOTO de FERRAN NADEU

Barcelona 08 01 2020 Zona de Baixes Emissions ZBE contaminacion En la foto senales en la ronda litoral poblenou FOTO de FERRAN NADEU / Ferran Nadeu

2
Es llegeix en minuts
Toni Sust
Toni Sust

Periodista

ver +

Barcelona espera rebre recursos significatius dels fons que la Unió Europea va acordar invertir per a la recuperació després del forat econòmic que la pandèmia del coronavirus ha deixat als estats membres. Aquest dilluns, en la presentació del projecte de pressupostos per a 2022, el govern d’Ada Colau va xifrar en 153 milions d’euros el que espera incloure als seus comptes dels anomenats fons Next Generation, si bé no és possible conèixer-ne per ara la quantitat definitiva, la suma esmentada és un càlcul aproximatiu.

El consistori ha començat a moure’s per accedir als fons i ha sol·licitat 125 milions d’euros en ajudes del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, diners d’origen comunitari, que la ciutat dedicarà, en cas d’aconseguir-los, a les seves polítiques de mobilitat. El ministeri atorga les quantitats en funció del Pla Nacional de Recuperació, Transformació i Resiliència (PNRTR) que impulsa el Govern central arran de la iniciativa de la UE. L’ajuntament presenta dues sol·licituds, una primera per valor de 74,89 milions i la segona, per 49,96 milions. La segona es té en compte en el cas que les primeres sol·licituds dels municipis no esgotin el pressupost disponible.

Les peticions

En concret, les ajudes sol·licitades per Barcelona a la primera sol·licitud són per a la instal·lació de càmeres de control de la zona de baixes emissions (1,5 milions); per al projecte de superilles a l’Eixample (25,9 milions); per a la compra de 74 autobusos elèctrics, 54 de 12 metres i 20 de 18 metres (16 milions); per a 16 carrils bici nous (9,1 milions més); per instal·lar radars de control de la velocitat, especialment als carrers limitats a 30 quilòmetres i els entorns escolars (4,4 milions); per a la transformació de la Meridiana, al tram entre València i Navas-Josep Estivill (6,1 milions); a sis escales mecàniques en alguns trams amb grans desnivells (9,4 milions), i per a la creació d’una ‘app’ sobre mobilitat metropolitana (2,2 milions).

Notícies relacionades

El màxim possible

A la segona sol·licitud es demanen ajudes per a treballs de la connexió dels tramvies per la Diagonal (33,9 milions); la compra de cinc autobusos elèctrics de 12 metres (un milió); la instal·lació de punts de recàrrega d’autobusos elèctrics (13,6 milions), i la digitalització de serveis de transport públic (1,3 milions). Més enllà d’aquest paquet d’ajudes, el màxim que un municipi pot demanar en aquesta convocatòria, el consistori espera aconseguir més fons de recuperació per destinar-los a altres àmbits.