Seguretat viària

La Guàrdia Urbana de Barcelona multa 66 patinets cada dia

La Guàrdia Urbana inicia la sisena campanya de l’any per controlar actituds irresponsables dels vehicles de mobilitat personal, per als quals sembla que s’ha acabat l’era de la comprensió

Barcelona farà més controls als patinets. / JORDI COTRINA / VÍDEO: EFE

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Des de principis d’any, la Guàrdia Urbana de Barcelona ha imposat prop de 18.000 sancions entre gener i finals de setembre a ciutadans que anaven en patinet per la ciutat. La xifra inclou tant els vehicles de mobilitat personal (VMP) privats com els vinculats a algun tipus de negoci. Això són 66 multes al dia, i les més habituals tenen a veure amb el fet de circular per la vorera o portar auriculars. Així ho ha explicat aquest dimarts al matí l’inspector Jordi Oliveras, portaveu de la policia local, que ha explicat a més que la sinistralitat d’aquests aparells ha crescut un 54% respecte al 2020 i un 10% respecte a tot el 2019.

D’acord amb el que ha explicat l’agent, sembla que el temps de la comprensió ha arribat a la seva fi. «Entenem que al portar un vehicle han de ser conscients que existeix una normativa (aprovada a mitjans del 2017) i han d’informar-se», ha afirmat. Aquest dimarts, de fet, s’ha posat en marxa la sisena campanya de l’any per controlar l’actitud dels patinets i també dels anomenats ‘trixies’. Si són moltes o poques aquestes 18.000 multes (14.200 a privats i 3.712 a activitats econòmiques vinculades als VMP), es pot comparar amb els dos anys anteriors. En van ser 8.492 el 2020 i 6.546 el 2019. Així que sí, en són unes quantes, però no hauria de sorprendre, tenint en compte que el tinent d’alcalde de Seguretat, Albert Batlle, ha repetit en diverses ocasions que aquest és un tema que el preocupa. I òbviament, també l’ocupa.

Distraccions habituals

Notícies relacionades

La Urbana es repartirà en els pròxims dies per tota la ciutat, en punts en què ja s’ha detectat més incivisme per part dels VMP, per perseguir i fiscalitzar les actituds irresponsables. «Només en el cas que quedi clar que hi ha hagut una confusió per part de l’usuari podem deixar-ho en una advertència», ha explicat Oliveras, que ha aprofitat l’ocasió per recordar el mal que pot fer que t’enxampin en una distracció en patinet: circular per la vorera, 100 euros; saltar-se un semàfor o utilitzar auriculars, 200 euros, i conduir sota els efectes de l’alcohol o les drogues, entre 500 i 1.000 euros. El que no es contempla és la retirada de punts del carnet, cosa que va succeir anys enrere, i es va corregir, en ciclistes que en molts casos ni tenien la llicència.

L’inspector també ha fet referència a la sinistralitat, que s’ha disparat sobre manera en el cas dels VMP. La xifra d’accidents ja és, en els nou primers mesos de l’any, un 10% superior al global del 2019. Si es compara amb el mateix període del 2020, el creixement és del 54%, però l’any de pandèmia més rigorosa és de comparació poc fiable.