TMB investiga els fets

Una mare denuncia que un conductor de bus de Barcelona va impedir sortir a les seves dues filles, de 12 i 18 anys

Segons la denúncia, el xòfer va bloquejar la porta fins que la més gran va amenaçar de trucar a la seva família

zentauroepp54470753 barcelona   13 08 2020  barcelona   un bus de la l nea h16  200813151619

zentauroepp54470753 barcelona 13 08 2020 barcelona un bus de la l nea h16 200813151619 / JORDI COTRINA

2
Es llegeix en minuts
J. G. Albalat
J. G. Albalat

Redactor

Especialista en judicials

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha obert una investigació després que una mare hagi denunciat que el conductor d’un autobús de la línia H16 es va negar a deixar baixar les seves filles, de 12 i 18 anys. La dona explica a través de les xarxes socials que les joves tornaven a casa des de l’avinguda Icària al voltant de les 19.15 hores de dijous passat.

Segons el relat de la mare, l’autobús es va anar buidant fins que les dues noies van quedar soles al vehicle. Al prémer el botó abans d’arribar a la parada de casa seva, el conductor no els va obrir les portes i tampoc en la següent parada. No ho va fer, segons la mare, fins que la de 18 anys va dir en veu alta que trucaria a la seva família.

La dona assegura que la seva filla gran li va demanar i suplicar diverses vegades al conductor que les deixés baixar. Finalment, va dir que trucaria als seus pares i va ser llavors quan el conductor va obrir les portes. Aquesta dona afirma que el conductor va deixar les joves en un lloc desert al barri de la Mina. Afegeix que van tornar a casa «agafades de la mà i mortes de por».

TMB admet una resposta inicial «inadequada»

Notícies relacionades

La família va posar una reclamació a TMB el mateix dijous perquè els fets són «gravíssims». L’empresa va enviar una resposta a la família, que aquesta considera «insuficient». Segons l’escrit penjat per la dona a les xarxes socials, l’empresa va respondre que no havia pogut identificar el conductor de l’autobús perquè no s’ha facilitat el número de calca o la matrícula de l’autobús.

TMB ha assegurat a les xarxes socials que ha obert una investigació per aclarir els fets. A més, s’ha posat a disposició de la dona per al que necessiti i perquè els pugui aportar tota la informació de què disposi. L’empresa reconeix que la resposta donada anteriorment va ser «inadequada».