TMB investiga els fets
Una mare denuncia que un conductor de bus de Barcelona va impedir sortir a les seves dues filles, de 12 i 18 anys
Segons la denúncia, el xòfer va bloquejar la porta fins que la més gran va amenaçar de trucar a la seva família
zentauroepp54470753 barcelona 13 08 2020 barcelona un bus de la l nea h16 200813151619 /
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha obert una investigació després que una mare hagi denunciat que el conductor d’un autobús de la línia H16 es va negar a deixar baixar les seves filles, de 12 i 18 anys. La dona explica a través de les xarxes socials que les joves tornaven a casa des de l’avinguda Icària al voltant de les 19.15 hores de dijous passat.
Segons el relat de la mare, l’autobús es va anar buidant fins que les dues noies van quedar soles al vehicle. Al prémer el botó abans d’arribar a la parada de casa seva, el conductor no els va obrir les portes i tampoc en la següent parada. No ho va fer, segons la mare, fins que la de 18 anys va dir en veu alta que trucaria a la seva família.
La dona assegura que la seva filla gran li va demanar i suplicar diverses vegades al conductor que les deixés baixar. Finalment, va dir que trucaria als seus pares i va ser llavors quan el conductor va obrir les portes. Aquesta dona afirma que el conductor va deixar les joves en un lloc desert al barri de la Mina. Afegeix que van tornar a casa «agafades de la mà i mortes de por».
El passat 23 de desembre al voltant de les 19:15h, les meves filles, de 18 i 12 anys, tornaven a casa des de l’Avinguda Icària amb l’autobús H16 de @TMB_Barcelona @bcn_ajuntament (FIL)
— Georgina Roch (@GeorginaRoch) 27 de diciembre de 2021
TMB admet una resposta inicial «inadequada»
La família va posar una reclamació a TMB el mateix dijous perquè els fets són «gravíssims». L’empresa va enviar una resposta a la família, que aquesta considera «insuficient». Segons l’escrit penjat per la dona a les xarxes socials, l’empresa va respondre que no havia pogut identificar el conductor de l’autobús perquè no s’ha facilitat el número de calca o la matrícula de l’autobús.
TMB ha assegurat a les xarxes socials que ha obert una investigació per aclarir els fets. A més, s’ha posat a disposició de la dona per al que necessiti i perquè els pugui aportar tota la informació de què disposi. L’empresa reconeix que la resposta donada anteriorment va ser «inadequada».
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia