Aval al treballador

TMB conclou que el conductor de l’H16 va obrir la porta a les joves després de demanar parada

La investigació interna de l’empresa valida la versió del xòfer, però es revisaran els protocols d’informació

TMB conclou que el conductor de l’H16 va obrir la porta a les joves després de demanar parada

JORDI COTRINA

3
Es llegeix en minuts
ACN

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha conclòs que el conductor de l’autobús H16 investigat per suposadament no obrir les portes a dues adolescents dijous de la setmana passada va actuar correctament. Segons la investigació interna, els paràmetres tècnics indiquen que va obrir la porta en la primera parada que li van sol·licitar. Així, TMB tanca la investigació per la denúncia d’una dona segons la qual el conductor s’havia negat a deixar baixar les seves filles, de 12 i 18 anys. Segons el relat que va fer a Twitter, al prémer el botó abans d’arribar a la parada de casa seva, el conductor no va obrir les portes ni tampoc en la parada següent. Segons les joves, les va obrir quan la gran va dir en veu alta que trucaria a la seva família.

Segons la investigació, a les 19.35 hores del dia 23 l’autobús es va parar i obrir les portes a la parada Ps. Taulat-Provençals. Després va passar de llarg de les parades Ps. Taulat-Diagonal Mar i Pg.Taulat-Pl. Llevant perquè no hi havia registrada cap sol·licitud de parada. Quan l’autobús ja es dirigia a la següent parada es va produir la petició per baixar. El registre marca aquesta acció a les 19.38 hores. Un minut després, l’autobús va parar a la següent, Sant Ramon de Penyafort – Ronda Litoral, on sí que va obrir les portes. A continuació, el vehicle, ja sense passatge, va avançar fins a l’última parada del trajecte, al carrer d’Eduard Maristany.

Comprovacions tècniques

És una norma general de seguretat que els autobusos no poden parar ni obrir les portes fora de les parades establertes. Els serveis tècnics de TMB també han realitzat proves per verificar que el sistema de sol·licitud de parada d’aquest vehicle funciona correctament, han comprovat l’avís acústic i visual, tant a la pantalla del passatger com en la pantalla d’avís del conductor.

Les dades obtingudes del sistema de posicionament i els registres del vehicle concorden amb l’explicació que va donar el conductor en les diverses entrevistes que havia mantingut amb els responsables de la línia i de la cotxera. El resultat de la investigació s’ha comunicat a la mare de les dues usuàries, que va presentar una reclamació a través de l’Ajuntament de Barcelona.

Disculpes a la mare

Aquest dilluns, des de la Direcció de TMB, quan es va tenir coneixement del tema després de la denúncia pública de la mare de les noies via Twitter, es va contactar amb la dona per demanar disculpes per la resposta inadequada enviada inicialment i comunicar-li que s’iniciaria una investigació exhaustiva per clarificar l’assumpte. La concreció de les dades aportades per la reclamant ha facilitat la ràpida investigació de l’incident.

La direcció de TMB vol posar de manifest la professionalitat de la seva plantilla, «que presta un servei de transport públic de la màxima qualitat, atenent protocols i normatives que sempre tenen per objectiu garantir la seguretat de la ciutadania. Els transports de Barcelona són referents a nivell mundial i un dels serveis públics més ben valorats en totes les enquestes de satisfacció».

Revisió de protocols

Notícies relacionades

TMB revisarà els seus protocols de resposta a queixes i reclamacions i reforçarà la formació del personal que presta aquest servei per millorar l’atenció i informació a la ciutadania. Davant la magnitud de l’impacte mediàtic del tema i fins i tot l’alarma social generada, TMB posarà a disposició de les autoritats les anàlisis tècniques realitzades i les dades en les quals es basen.

El comitè d’empresa va donar suport al conductor i va criticar l’actitud pública de l’empresa municipal.