urbanisme i infraestructures

Foment alerta que les superilles de l’Eixample portaran a l’atur 25.000 treballadors

  • La patronal i els sectors econòmics significatius de la ciutat

Foment alerta que les superilles de l’Eixample portaran a l’atur 25.000 treballadors

FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
J. G. Albalat
J. G. Albalat

Redactor

Especialista en judicials

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Foment del Treball reclama a l’Ajuntament de Barcelona que paralitzi el programa de superilles a l’Eixample perquè és «greument perjudicial», al generar un increment de la contaminació i «desincentivar» els desplaçaments cap a Barcelona i la mobilitat entre districtes, cosa que provocaria una afectació seriosa al comerç, la indústria cultural, els restaurants i l’oci. Aquesta situació provocarà, precisa la patronal, la pèrdua de 25.000 llocs de treball.

Des del punt de vista social, la «tan gastada pacificació dels carrers» originarà «conflicte social i enfrontament entre els veïns», ja que les preteses millores en uns carrers es veuran anul·lades per l’augment dels perjudicis en altres, insisteix Foment. D’aquesta manera, al seu parer, la vida serà «més difícil» per a les persones que viuen fora de Barcelona i hi treballen, i per als que resideixen a la ciutat i es desplacen a altres poblacions per treballar. Precisa que cada dia travessen l’Eixample 300.000 vehicles, cosa que provocarà un caos circulatori.

Notícies relacionades

«Una estimació prudent ens indica que com a conseqüència de la dificultat d’accés a la ciutat que provocaran les superilles es podria perdre al voltant del 20% de la facturació del comerç i de la restauració [uns 3.500 milions d’euros], especialment al centre i a l’Eixample» afirma.

Més d’una vintena d’eixos verds

En una reunió mantinguda el 21 de desembre amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, a la seu de Foment, els representants dels més significatius sectors econòmics van expressar el seu «ampli rebuig del model urbà que defensa el Govern municipal i, en especial, l’estratègia de la denominada superilles de Barcelona». Després d’algunes proves als districtes d’Horta i Poblenou, l’ajuntament han decidit crear a l’Eixample i part de Gràcia un total de 21 «eixos verds», en què els carrers només tindrien un sol carril de circulació (una velocitat màxima de 10 quilòmetres per hora), de preferència per als transeünts i amb més espais lliures de cotxes.