urbanisme i infraestructures
Foment alerta que les superilles de l’Eixample portaran a l’atur 25.000 treballadors
La patronal i els sectors econòmics significatius de la ciutat

Foment del Treball reclama a l’Ajuntament de Barcelona que paralitzi el programa de superilles a l’Eixample perquè és «greument perjudicial», al generar un increment de la contaminació i «desincentivar» els desplaçaments cap a Barcelona i la mobilitat entre districtes, cosa que provocaria una afectació seriosa al comerç, la indústria cultural, els restaurants i l’oci. Aquesta situació provocarà, precisa la patronal, la pèrdua de 25.000 llocs de treball.
Des del punt de vista social, la «tan gastada pacificació dels carrers» originarà «conflicte social i enfrontament entre els veïns», ja que les preteses millores en uns carrers es veuran anul·lades per l’augment dels perjudicis en altres, insisteix Foment. D’aquesta manera, al seu parer, la vida serà «més difícil» per a les persones que viuen fora de Barcelona i hi treballen, i per als que resideixen a la ciutat i es desplacen a altres poblacions per treballar. Precisa que cada dia travessen l’Eixample 300.000 vehicles, cosa que provocarà un caos circulatori.
Notícies relacionades«Una estimació prudent ens indica que com a conseqüència de la dificultat d’accés a la ciutat que provocaran les superilles es podria perdre al voltant del 20% de la facturació del comerç i de la restauració [uns 3.500 milions d’euros], especialment al centre i a l’Eixample» afirma.
Més d’una vintena d’eixos verds
En una reunió mantinguda el 21 de desembre amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, a la seu de Foment, els representants dels més significatius sectors econòmics van expressar el seu «ampli rebuig del model urbà que defensa el Govern municipal i, en especial, l’estratègia de la denominada superilles de Barcelona». Després d’algunes proves als districtes d’Horta i Poblenou, l’ajuntament han decidit crear a l’Eixample i part de Gràcia un total de 21 «eixos verds», en què els carrers només tindrien un sol carril de circulació (una velocitat màxima de 10 quilòmetres per hora), de preferència per als transeünts i amb més espais lliures de cotxes.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump