Urbanisme
Les obres de connexió del tramvia a Barcelona començaran el 7 de març
El Tram circularà fins al passeig de Sant Joan, segons càlculs de l’ajuntament, a principis del 2024, i després començarà la següent fase fins al Cinc d’Oros
Gairebé 20 anys després que el Trambaix i el Trambesòs es posessin en funcionament, i malgrat que la unió dels dos tramvies ja es contemplava en els plans originals, no serà fins al 7 de març del 2022 que Barcelona començarà a creure que la connexió ferroviària de les dues línies a través de la Diagonal és una realitat. Aleshores està previst que comencin els treballs en diversos punts del tram, de manera que s’aplani el camí perquè les vies vagin guanyant terreny en aquesta primera fase fins a la plaça de Jacint Verdaguer. Començaran les afectacions del trànsit pròpies de qualsevol obra a la via pública, tot i que a l’avinguda, on ja fa mesos, des del novembre del 2020, que es conviu amb els treballs al col·lector subterrani, no està previst que la cosa canviï gaire. Si tot va segons el previst, el tramvia hauria de circular entre Glòries i Sant Joan a principis del 2024.
Els primers treballs, quatre dels nou lots, centrats en l’obra civil, amb un import de 46 milions d’euros més IVA, ja es van adjudicar el desembre passat. Es treballarà a partir del 7 de març, segons ha anunciat en el programa ‘Bàsics’ de Betevé la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, en cinc trams diferents, on no està previst que la mobilitat, segons avança el consistori en un comunicat, canviï de manera substancial. A Glòries s’ocuparan espais pels quals circulen vehicles. Tampoc està previst afectar el trànsit de bicis o vianants. Sí que es desviarà la circulació d’una línia de bus, que es traslladarà al carrer de Badajoz. Entre Castillejos i Marina s’ocuparà la calçada lateral i es retiraran les fileres d’aparcament. També es tallarà un carril per sentit i més endavant es procedirà a repavimentar la rambla central, ja que el tramvia anirà pels laterals fins a l’encreuament entre Aragó, Diagonal i Marina.
En aquest punt s’habilitarà un carril addicional a Aragó, entre Marina i Sardenya, de manera que els que pugin per Marina estaran obligats a seguir recte o desviar-se per Aragó, però no podran accedir a la Diagonal, que estarà tallada per les obres. Sí que hi podran accedir els vianants i els ciclistes.