L’ATM preveu que gairebé tots els títols de la T-Mobilitat es puguin utilitzar a l’àrea de Barcelona abans de l’estiu

L’ATM preveu que gairebé tots els títols de la T-Mobilitat es puguin utilitzar a l’àrea de Barcelona abans de l’estiu

JORDI COTRINA

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

El director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, ha assenyalat que preveuen que gairebé tots els títols integrats es puguin utilitzar amb T-Mobilitat en l’àmbit de l’àrea metropolitana de Barcelona abans de l’estiu.

En una entrevista al diari ‘Ara’, Torres assegura que sempre s’ha valorat rescindir el contracte de la T-Mobilitat, però que no hi havia motiu objectiu per fer-ho.

L’ATM va aprovar fins a un límit màxim de 14 milions d’euros, IVA exclòs a l’empresa adjudicatària del projecte de la T-Mobilitat –SOC Mobilitat– per assegurar la continuïtat del projecte, segons un informe jurídic de la quarta modificació del contracte.

Torres ha explicat que estan en procés de fixació d’una data per a la implementació de les fases del projecte i que la concessionària va rebre els 14 milions amb la condició de fer un pla econòmic i financer que incorporarà un calendari d’ingressos. «Aquest estarà lligat al calendari d’implantació dels diferents títols de transport. El pla s’havia d’entregar el 31 de gener, ara l’hem fixat per al 31 de març», ha afirmat.

Prou avenç

«No hi havia ni arguments tècnics ni d’incompliment contractual que justifiquessin rescindir el contracte», ha afegit Torres, que considera que, malgrat els obstacles, ara les coses avancen a un ritme prou satisfactori.

Ha explicat que no es poden permetre més demores i que, ara que les coses «van a un ritme adequat», prefereixen anar resolent els problemes que poden anar apareixent, tot i que reconeix que va amb retard respecte al calendari.

Ha recordat que l’objectiu és que el 2023 s’hagi completat la implantació al 100% de la T-Mobilitat sense una data precisa, perquè en el procés van apareixent dificultats de tipus tecnològic.

No hi ha precedents

Torres ha assegurat que la T-Mobilitat no és una targeta sense contacte, sinó un nou nivell d’integració del sistema de transport públic de l’ATM que fins ara consistia en una targeta comuna i que inclourà la gestió de tota la informació del sistema.

Notícies relacionades

«La majoria de targetes sense contacte que hi ha al món són d’un sol operador. No hi ha avui dia, i si existeix la desconec, una operació amb la complexitat de la T-Mobilitat», ha afegit Torres.

El director general de l’ATM també ha assenyalat que el projecte es va dissenyar amb «excés d’optimisme» quant a les tecnologies que es desenvoluparien, els terminis necessaris i la facilitat amb què podrien convergir els diferents sistemes.