Mobilitat
El Govern calcula que rebaixar la T-Usual a la meitat té un cost de 50 milions d’euros
El vicepresident Puigneró qualifica d’«irresponsable» la proposta de Colau i convida l’alcaldessa a assumir ella el dèficit que generaria en el transport públic
És evident que una declaració així a la tele, en directe, no s’improvisa. També l’hora, al matí, és ideal per marcar el debat de la resta de la jornada. I tot passa quan estàs a un parell de mesos de revelar si repeteixes o no com a alcaldable i a poc més d’un any de les eleccions municipals. Ada Colau ha proposat aquest dimecres a TV-3 que la T-Usual es rebaixi al 50% durant un període, ha dit, que podria ser de tres mesos. El vicepresident Jordi Puigneró li ha respost poc després a la seu de Polítiques Digitals i Territori que el cost de la seva proposta és de 50 milions d’euros i li ha preguntat si ja té compromesos aquests diners, via pressupost municipal o de l’Estat, per sufragar aquest cost. El també conseller li ha criticat les maneres –ha qualificat l’anunci d’«irresponsable» – i ha insistit que espera que l’alcaldessa tingui «un xec darrere» de la petició per poder assumir-la.
«Efectes econòmics»
Notícies relacionadesTambé l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha rebut la notícia amb certa sorpresa i ha recordat que aquesta és una decisió «de naturalesa política, no tècnica». Un portaveu d’aquest organisme ha avançat que es tracta d’una mesura «amb efectes operatius i econòmics molt importants». En aquest sentit, Puigneró ha recordat el dèficit que arrossega el transport públic per culpa de la pandèmia (i d’abans) amb la pèrdua de passatge i ha assenyalat que el preu de l’energia també està assestant un dur cop al sistema. «Entenc que les coses no es fan d’aquesta manera», ha afirmat, al·legant que el Govern ha conegut la proposta de l’Ajuntament de Barcelona a través dels mitjans de comunicació. El vicepresident ha assenyalat que aquesta rebaixa generaria un increment del dèficit amb el qual, ha defensat, el cost l’acabarien pagant els mateix ciutadans d’una altra manera».
Colau ha defensat així la seva proposta: «Ha augmentat el cost de la vida per culpa de la guerra. Estem d’acord amb les ajudes al transport privat pel combustible decidides pel Govern de Pedro Sánchez, però per exemple a Alemanya s’ha rebaixat tres mesos el transport públic, una cosa que es podria estudiar aquí». La T-Usual es pot utilitzar de manera il·limitada durant 30 dies consecutius. És personalitzada, per tant, només la pot utilitzar el titular del bitllet. El preu d’una zona és de 40 euros.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.