Evitar ser un destí ‘low cost’
Barcelona promociona a Nova York el turisme de qualitat i del bon menjar
El promotor turístic de la ciutat vol que els turistes allarguin de tres a cinc dies la seva estada a la capital catalana
El bullici de turistes torna a ser la tònica de Barcelona després de més dos anys de covid. No obstant, la normalitat encara no ha arribat. Sobretot si s’opta per adquirir nous hàbits, tal com es va proposar mig món després de veure la cara amarga d’una pandèmia. En el seu cas, Barcelona vol deslligar-se del turisme de masses i de l’etiqueta ‘low cost’. Per això, la ciutat està promocionant a Nova York el turisme de qualitat i del bon menjar de cara a l’estiu vinent.
El director de promoció de Barcelona Turisme, Mateo Asensio, va explicar a Efe que l’estada mitjana actual d’un turista a Barcelona és de tres dies, i amb aquesta campanya miren de convèncer els futurs visitants que la ciutat i els seus voltants presenten prou arguments per aconseguir que qualsevol turista es pugui quedar fins a cinc dies mentre fa les seves activitats preferides.
La presentació va començar aquest dimarts amb un sopar gurmet preparat pel xef català Jordi Artal, que està al capdavant del restaurant Cinc Sentits, amb dues estrelles Michelin a la capital catalana. La posada en escena no va ser fútil: un dels arguments principals per atraure el turisme de qualitat és presentar la ciutat com un destí gastronòmic.
L’«estil de vida», un ‘must’
En l’acte hi va participar el cardiòleg català Valentí Fuster, establert des de fa anys a Nova York. El doctor va ressaltar que la ciutat té una llarga història, un ric patrimoni arquitectònic, tradicions, museus, famosos estadis i un «estil de vida» que es reflecteix en un munt de llocs com ara restaurants, platges, mercats i botigues.
El bon menjar és un dels múltiples atractius de Barcelona. El consorci que s’encarrega de la promoció turística ha organitzat per a aquest dimecres una exposició dedicada de manera específica a la «Barcelona cultural», va explicar Asensio, que incidirà en els llocs més emblemàtics.
Després d’aquest acte, els responsables de la promoció turística tenen previst reunir-se amb la comunitat LGTBQ de Nova York per presentar també «la Barcelona tolerant i festiva», amb espais «amables» per a un turisme homosexual, en el qual abunden persones amb un alt poder adquisitiu i una elevada despesa en oci, va argumentar Asensio.
- Una dupla especial "L’ego s’ha de deixar de costat"
- Aniversari. Nutrició esportiva Nutrisport celebra els 40 anys d’història amb una nova imatge
- Una baixa de pes Flick repensa l’atac sense Lamine Yamal
- FUTBOL Guardiola renova fins al 2027 i complirà 10 anys en el City
- Champions League Kika enlluerna en un Barça màgic