Xalet en ‘streaming’
Els Martínez Twins obren una casa d’‘influencers’ a Barcelona
Al comptar els seguidors que tenen se’t queda la mateixa cara d’esglai que al veure Fernando Simón predient els casos de la verola del mico. En tenen 89 milions. Així és el xalet a prop de Granollers on conviuen 4 estrelles de les xarxes socials
Hauries de viure més que Jordi Hurtado per poder veure tots els seus vídeos només de l’última setmana. La seva vida domèstica en directe genera més comentaris que la visita a Espanya del rei emèrit. Tenen un llit al mig del menjadior per dormir en ‘streaming’ i es posen a ballar de cop com si visquessin en un musical. És una casa d’influencers. En aquest xalet a prop de Granollers conviuen quatre estrelles de les xarxes socials que acumulen 89 milions de seguidors.
Fa dos anys que obren i tanquen pel món «mansions TikTok» i «content houses», cases tunejades per crear continguts a les xarxes. Ara la més famosa és la Hype House, un casalot de Los Angeles de cinc milions de dòlars ple d’estrelles d’internet. Des de gener té la seva pròpia docusèrie a Netflix.
«De vegades arriba la meva mare i li dic: ‘Sht, abaixa el volum’», riu l’Iván. El xalet ‘influencer’ de Granollers és dels Martínez Twins: Iván i Emilio Martínez, bessons de marca, catalans, 23 anys acabats de complir. Fa temps que són famosos nivell Funko: cada un té la seva pròpia versió del ninot capgròs. En una lleixa del saló hi ha el MTV Millenial Award que van guanyar l’any passat, al costat d’una mà gegant d’Ironman i un neó amb les seves cares.
Al comptar els seguidors que tenen se’t posa la mateixa cara d’esglai que al veure Fernando Simón predient els casos de verola del mico. Deuen tenir en total més de 74 milions entre comptes conjunts dels ‘twins’ i particulars: 35,1 milions a TikTok, 30,4 a Instagram, 2,7 a Twitter, 5,8 a Youtube i 36.000 a Twitch (acaben de començar). Fins i tot els seus gossos surten en el marxandatge.
Obren la porta i abans que et diguin «hola» ja saps que l’Emilio ronca, que Boggi dorm amb un os gegant i fins i tot has vist Dayker aixecar-se somnàmbul. Aquests 4 companys de xalet últimament viuen en ‘streaming’. «¿L’extensible quant dura?, ¿un mes?». L’Iván es refereix a directes de Twitch que duren el que l’audiència mantingui actiu el comptador a través de donacions. «Si la gent et dona diners, pugen les hores que segueixes en càmera», assenteixen. Sí, poden viure un mes sencer en directe a l’estil ‘Show de Truman’. «Per això tenim el llit –assenyalen el matalàs del menjador–. Perquè hem de dormir allà».
Add a placeholder for the Twitch embed
Load the Twitch embed script
Create a Twitch.Player object. This will render within the placeholder div
«Sigues tan feliç com ho sembles a Instagram», es llegeix a la samarreta de Boggi. «La gent no pensa en la pressió que hi ha a les xarxes», puntualitza ell. Nom de carnet: Bogdan Gnatovich (@justboggi a les xarxes), 19 anys, en porta 8 a Espanya. És rus, acaben de portar els seus avis d’Ucraïna. «Fer feliç la gent», així defineix el que fa a les xarxes: moda, ‘gaming’, «bogeries». Té 10,8 milions de seguidors entre TikTok, Instagram, Twitter i Youtube. «Perds una mica el cap –confessa–. Però el bo és que n’aprens».
@justboggi @ivanmartinez @emiliomartinez ♬ Gogo Dance – L’Alfa
«És bàsicament la nostra vida –somriu Dayker–, però la gravem». És l’últim ‘influencer’ que es va unir al clan. Dayker Salas (@dayker6). 3,6 milions de seguidors a TikTok i 742 mil a Instagram. 19 anys, veneçolà. Es va mudar a Espanya amb 14. Va començar a posar com a model als 16. És l’únic que continua estudiant: va reprenent i deixant Belles Arts. Té un mural a mitges al garatge. «Jo soc qui té més davallades», diu amb una sinceritat de psicòleg.
La història dels Martínez Twins no és tan lacrimògena com la que circula per alguna tele dels EUA. «Sí que té la seva part –puntualitzen ells–, però amb l’ajuda de la nostra mare hem viscut bé». El seu pare els va abandonar. La seva mare va haver de vendre les joies per comprar-los una càmera. «L’hi hem tornat», diuen amb to de final feliç.
Van començar com Julio Iglesias: anaven cap a futbolistes, però es van lesionar al mateix partit. I van entrar de ple a les xarxes. «En 3 mesos ja teníem 200.000 seguidors cada un a Instagram –recorden– i a Musical.ly, que ara és TikTok.» Allà van rebre un missatge de Jake Paul, exactor infantil de Disney Channel. Els va reclutar per al seu Team Ten: la seva casa d’‘influencers’ adolescents de Los Angeles. Tenien 17 anys.
No va acabar bé. «Els diners es van ficar entremig –apunta Emilio– i la fama, també». Egos, dòlars, marques. ¿Per què repetir la fórmula a Barcelona? «No va acabar bé –s’encongeixen d’espatlles–, però va començar molt bé».
«Hem perdut el cap»
Aquest és el xalet de la seva infància. «Vivíem aquí quan érem petits, fins que es van separar els nostres pares», recorda l’Iván. Van recuperar la casa amb els diners de les xarxes. ¿Com gestionen tenir ingressos milionaris des dels 17? «La sort és que nosaltres ja hem perdut el cap –assegura l’Emilio–. Està recuperadíssim».
Els bessons van tornar a Espanya per la pandèmia, just abans de la quarantena. A Boggi li va agafar l’estat d’alarma a casa seva i es va quedar a viure amb ells. Dayker se’ls va unir fa un any. No busquen més companys de pis ‘influencers’. «De moment, no –respon l’Iván–. Però sí que hem pensat a fer-ho una mica més gran».
Tenen espai: 6 habitacions, 6 lavabos, piscina i fins i tot pista de tennis. Uns 2.500 metres quadrats en total, calculen. «Normalment està més desordenada», se sinceren. I t’ensenyen la casa al detall amb el mateix somriure amable que els famosos de l’‘¡Hola!’ Es veuen cadires de ‘gamer’, trípodes i cèrcols de llum per il·luminar tot Vigo per Nadal. Tan aviat trobes una foto dels bessons i del seu avi a la llotja amb Florentino Fernández com una ampolla amb aigua beneita. «Som molt creients», asseguren els ‘twins’. Dayker et dirà d’una tirada tots els llibres de la Bíblia.
S’autodenominen Team Ken. Així els va anomenar un ‘hater’ i es van apropiar del malnom de ninot. «Si m’anomenes Ken amb mala intenció –diu l’Iván–, jo m’anomenaré Ken amb bona intenció». Fins i tot tenen ninots amb les seves cares, regal d’unes fans.
Notícies relacionades¿De què serveix una casa ‘influencer’? «Sempre ens ajudem per gravar –respon Iván–. Al viure tots junts, és molt fàcil crear contingut». «Fa poc vaig tenir una campanya per a Calvin Klein –afegeix Dayker– i m’havia de fer una foto en 5 minuts». És bo, diu, tenir una persona a casa que t’ajudi. I que no sigui la teva àvia, riu.
¿I la gent que es pensa que viuen del conte? «La gent que de debò ens segueix sap que ens hi esforcem molt –assenyala l’Emilio–. Per això ens veuen». Hi ha moral sense ‘likes’: «La vida –acaba dient l’Iván– és a fora, no al mòbil».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.