Polèmica turística
El president del port replica a Colau: «Els creuers donen beneficis indiscutibles en ingressos i prestigi»
Defensa que la capital catalana sigui un referent del sector, el seu impacte econòmic i les mesures anticontaminació impulsades des del port
La tornada dels creuers a la ciutat ha tornat a tensar les relacions entre l’Ajuntament de Barcelona i el Port de Barcelona. Si fa uns dies l’alcaldessa, Ada Colau, va plantejar públicament estudiar un peatge d’accés d’aquests barcos a la ciutat i limitar-los, ara ha sigut el president del port, Damià Calvet, qui li ha respost que els creuers donen un «benefici indiscutible» en ingressos i reputació per a Barcelona i Catalunya.
El responsable de la infraestructura ha assegurat, a més, que el port està complint la reducció acordada el 2018 per traslladar tota l’activitat de creuers al Moll Adossat, més allunyat de la ciutat, on hi haurà un màxim de set terminals. Ha defensat l’activitat en un acte en què ha sigut preguntat i després que l’ajuntament hagués ressuscitat aquesta polèmica turística.
Calvet ha ressaltat que el turisme que aporten aquestes naus suposa 1.000 milions d’euros de facturació anual i ocupació directa per a 9.000 persones. Ha detallat que el creuerista té una despesa mitjana molt alta, de 230 euros per persona i dia, quan la mitjana del turista que arriba a Barcelona és de menys de 70: «És un turista de molt valor afegit».
Ha argumentat que el fet que sigui el primer port d’Europa en escales, amb més de 800, implica beneficis per a la «reputació» de Barcelona a Europa, i també ha remarcat que el port local «no minimitza ni amaga» els dos factors negatius de l’arribada de creuers (suposen el 10,6% del total de trànsit de la infraestructura): la puntual massificació en certes zones de la ciutat pròximes al mar i la contaminació, informa Europa Press.
Polítiques de sostenibilitat
Sobre el primer punt, ha assegurat que hi ha un «treball constant» amb l’ajuntament, a través de Turisme de Barcelona, per estudiar possibilitats de redistribució dels turistes que arriben, a través dels busos ‘shuttle’ que facilita el port. Sobre les seves emissions, ha dit que el port està «completament desacoblat» de la problemàtica en l’àmbit català, i representa el 0,7% del total de gasos amb efecte hivernacle.
Notícies relacionadesHa recordat que el Port de Barcelona obliga els creuers en estada a emetre un màxim del 0,1% d’òxids de sofre (un percentatge més baix que el legal i el recomanat per l’OMS), i que els creuers suposen el 0,73% del total català d’emissions d’òxids de nitrogen i del 0,23% de partícules contaminants.
Calvet també ha criticat a l’ajuntament que anunciés l’obertura dels comerços els diumenges entre el 15 de maig i el 15 de setembre i després qüestioni el turisme: «No pots anar generant reclams i després pretendre limitar».
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia