Infraestructures

L’L-5 del metro quedarà tallada tot juliol i agost per obres de renovació de la via

El traçat es quedarà sense servei entre La Sagrera i El Carmel i, tot i que hi haurà bus alternatiu, TMB recomana saltar a altres línies del soterrani, com l’L-3 o l’L-4, per arribar al centre de la ciutat

L’L-5 del metro quedarà tallada tot juliol i agost per obres de renovació de la via

Jordi Otix

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Segon ‘round’ de renovació de vies a la línia 5 del metro de Barcelona. Per Setmana Santa, durant 10 dies, es va tallar la circulació entre Diagonal i Virrei Amat. Ara, de l’1 al 31 de juliol, el traçat quedarà interromput entre La Sagrera i Horta. I de l’1 al 31 d’agost, el tall es prolongarà fins a l’estació d’El Carmel. La inversió ronda els 15 milions d’euros i els viatgers afectats disposaran d’un servei de bus alternatiu, tot i que el més àgil és optar per altres línies del suburbà.

Notícies relacionades

El tram afectat té una longitud de tres quilòmetres, per tant, serà necessari retirar i renovar 12.000 metres lineals de via. La idea inicial de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) era que les obres comencessin el 9 de juliol i s’acabessin just abans de la Diada, però l’avançament escolar (el curs comença el 5 de setembre) ha obligat a avançar el calendari, que suposa 62 dies de treball. Segons els càlculs de l’empresa, durant el mes de juliol es veuran afectats entre 19.000 i 23.000 viatgers, mentre que a l’agost hauran de buscar alternatives entre 10.000 i 12.000 usuaris del transport públic. Per aclarir dubtes, ja s’ha desplegat per la línia una flota d’uns 60 informadors.

El doble de llarg

De l’1 de juliol fins al 31 de juliol, la línia 5 quedarà sense servei entre les estacions de La Sagrera i Horta. De l’1 d’agost al 31 d’agost, l’afectació s’allarga fins a El Carmel. Queden fora de joc les parades de Congrés, Maragall, Virrei Amat, Vilapicina i Horta. Per al mes de juliol, TMB té previst un servei de bus llançadora que faran 19 vehicles articulats que trigaran 32 minuts, el doble del que triga el soterrani. A partir de l’1 d’agost, un segon bus (tres unitats no articulades) farà el trajecte entre les estacions d’Horta i El Carmel. Durant les obres de Setmana Santa, el 90% dels viatgers van optar per agafar altres línies de metro malgrat que també hi havia bus alternatiu. S’espera que ara passi una cosa semblant, i que els usuaris optin per la L3 o la L4. Si algú tria anar caminant, és un passeig de 3.000 metres. Agradable en sentit Zona Universitària; de pujada, criminal al final al Carmel, en direcció a Vall d’Hebron.