Mobilitat
Aquest és l’espai que ocupen les 90.000 motos mal aparcades a Barcelona
Segons un estudi d’Eixample Respira i Catalunya Camina, el 85% de les motos estacionades a la vorera incompleixen la normativa
Barcelona és la ciutat d’Europa amb més motos per habitant. No és la que en té més perquè per davant està Roma. Si es parla d’aparcament, el problema és una barreja de qualitat i quantitat. Hi ha 78.000 places en calçada i el parc mòbil el conformen 270.000 motocicletes i ciclomotors. No totes circulen alhora, afortunadament. Eixample Respira i Catalunya Camina
Barcelona és la ciutat d’Europa amb més motos per habitant. No és la que en té més perquè per davant està Roma. Si es parla d’aparcament, el problema és una barreja de qualitat i quantitat. Hi ha 78.000 places en calçada i el parc mòbil el conformen 270.000 motocicletes i ciclomotors. No totes circulen alhora, afortunadament. Eixample Respira i Catalunya Camina han presentat aquest dimarts un estudi sobre l’estacionament dels vehicles de dues rodes a la capital catalana. Les que són a l’asfalt estan gairebé totes bé. Les que són a les voreres, gairebé totes malament.
Segons l’estudi, en el qual s’han observat 6.500 motos, el 85% de les que són als corredors per a vianants incompleixen l’ordenança de circulació, mentre que només el 3% de les que són en calçada menystenen la normativa municipal. Segons els impulsors de l’estudi, l’extrapolació de dades implica que diàriament hi ha prop de 90.000 motos mal aparcades pels carrers de Barcelona. El problema és que la majoria de motos que estan en bateria a les voreres haurien d’estar en paral·lel, ja que l’espai per a vianants és inferior a sis metres. A partir d’aquesta amplada, sí que es poden deixar de costat. Totes aquestes motocicletes ocupen un espai d’uns 260.000 metres quadrats, l’equivalent a sis pomes de l’Eixample o l’equivalent a més de dues places de les Glòries.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.