El setè exemplar
Neix una cria d’orangutan de Borneo al Zoo de Barcelona
L’animal es troba en bon estat de salut i ja se l’ha vist a la falda de la mare
El zoològic barceloní ja suma set exemplars d’aquesta espècie en perill d’extinció
El Zoo de Barcelona ja té un habitant més. Segons ha anunciat aquest dissabte el consistori barceloní, el 15 de maig passat va néixer un orangutan de Borneo, una espècie molt amenaçada en el seu hàbitat natural i que, segons la Unió Internacional per la Conservació de la Natura (UICN), ara mateix es troba en «perill crític d’extinció». Després del naixement d’aquest animal, el zoològic barceloní ja suma set exemplars d’aquesta espècie especialment vulnerable.
La cria d’orangutan es troba en perfecte estat de salut i ja se l’ha pogut veure a la falda de la mare i alletant. Es tracta de la tercera filla de Jawi, una orangutan de 25 anys que també va néixer a les instal·lacions situades al costat del parc de la Ciutadella (la mateixa que, per cert, fa només un parell d’anys va passar pel quiròfan per posar remei a una sinusitis crònica). El seu pare és Karl, un exemplar també de 25 anys, nascut a Dublín i establert a Barcelona com el mascle reproductor del grup d’orangutans de Borneo del zoo.
🦧 Ha nascut una cria d'orangutan al @ZooBarcelona!
— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) 2 de julio de 2022
🧡 Aquesta és la tercera filla de la Jawi, l'orangutan que va néixer al Zoo fa 25 anys.
🩺 L'animal es troba en perfecte estat de salut i ja se l'ha pogut veure alletant-se. pic.twitter.com/YjcEqXODGN
«És una molt bona notícia tenint en compte l’aposta del Zoo de Barcelona per convertir-se en un centre de preservació de la biodiversitat», explica el director del Zoo de Barcelona, Antoni Alarcon, després de l’anunci d’aquest dissabte. «La desforestació de la selva de Borneo i Sumatra provocada per la tala d’arbres i el cultiu d’oli de palma fa que aquesta espècie pateixi una important regressió. Per això és important el paper del zoo. Segurament, d’aquí uns anys s’hauran de reintroduir orangutans nascuts en captivitat a les illes d’Indonèsia», argumenta Alarcon.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria