mobilitat
PTP adverteix que la línia d’autobús H-12 aviat quedarà curta en capacitat

L’associació Promoció del Transport Públic (PTP) afirma que la línia de bus H-12 (Gornal – Besòs/Verneda) pot quedar «curta de capacitat en un futur no gaire llunyà», encara que estigui transformada en un autobús de trànsit ràpid (BRT, per les sigles en anglès), com ha anunciat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
La companyia va anunciar dimecres que el 2023 començarà a desplegar una sèrie d’innovacions tecnològiques que permetran que la línia H-12 (Gornal – Besòs/Verneda) pugui incrementar les seves prestacions i transformar-se en un BRT elèctric.
Avui dijous, en un comunicat, la PTP ha insistit a plantejar la conversió d’aquesta línia de la xarxa de bus de Barcelona en un tramvia que passi per la Gran Via de les Corts Catalanes per allargar l’actual línia T-5 fins a la plaça Ildefons Cerdà.
Entretots
«El volum actual de demanda del corredor justifica un eix tramviari», assegura l’associació en un comunicat en el qual afirma que el tramvia permetria superar les limitacions de capacitat de la línia H-12 a l’incorporar un mitjà de transport de més capacitat (4.000-8.000 viatgers per hora respecte als 2.000 viatgers per hora de l’autobús), especialment en el tram central de la línia entre la plaça Espanya i Glòries.
«Una línia de tramvia contínua entre la plaça d’Ildefons Cerdà, el Besòs i Badalona afavoriria els desplaçaments ràpids i accessibles sense haver de fer cap transbord ni enllaç en la segona avinguda més important de Barcelona», afirma la PTP.
Malgrat la insistència que en el futur circuli el tramvia per la Gran Via, PTP ha celebrat les mesures anunciades per millorar l’H-12, que ha reclamat que «no es limitin a una sola línia, sinó que siguin d’implantació immediata a la resta de corredors de la xarxa ortogonal» d’autobús de Barcelona.
Notícies relacionadesA més, reclama que la millora del servei en la línia H12 no es limiti a incorporar millores tecnològiques, sinó també elements i actuacions que permetin millorar la velocitat i l’eficiència del servei.
Concretament proposen, entre altres coses, apostar per un carril bus exclusiu i completament segregat d’altres vehicles (incloent-hi també el taxi), incrementar el nombre de parades dobles al llarg de la Gran Via o una gestió activa i eficient del control de les infraccions relacionades amb el carril bus.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Tribunals El Suprem ha aplicat la perspectiva de gènere en 26 sentències de violència masclista i agressió sexual des del 2018
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Antiimmigració als EUA Alerta per la retirada de visats universitaris estrangers als EUA: «Sembla que aprofiten qualsevol oportunitat per deportar-nos»