Mobilitat
La L-5 de metro torna a la normalitat després del final de les obres de renovació de les vies
La renovació integral de les instal·lacions permetrà reduir el 45% de les vibracions de la xarxa suburbana
Els tres quilòmetres de vies de la L-5 del metro ja estan totalment renovats i a punt per entrar en funcionament. El servei, tancat des de l’1 de juliol en el tram afectat, es normalitzarà aquest dijous, deu dies abans del previst inicialment, ja que quan es van projectar les obres el calendari escolar encara no havia avançat l’inici de les classes al 5 de setembre.
La renovació integral de l’estructura suposarà que la línia tingui menys incidències i generi menys vibracions, una queixa reiterada dels veïns de la zona. Concretament, les obres «permetran reduir en un 45% les vibracions de la totalitat de la xarxa del metro de Barcelona», segons ha assegurat aquest matí la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat Laia Bonet. El fet que la millora, pendent de testejar a partir de demà amb el servei en marxa, sigui tan elevada es deu que la línia concentrava un gran tram construït fa més de 60 anys. En aquest aspecte, Bonet ha anunciat la renovació integral, l’estiu vinent, de la part de la L-4 que transcorre sota la Via Laietana, també amb sis dècades a l’esquena.
«Un servei més eficaç»
Notícies relacionadesAixí mateix amb els treballs s’aconseguirà «un servei més eficaç, de més qualitat i amb una gran facilitat de manteniment». La posada al punt assegura també poder augmentar la freqüència de pas dels combois en cas de necessitat, cosa no prevista, d’entrada, perquè la freqüència actual ja és «molt bona», i assegura, a més, la canalització de l’aigua per evitar inundacions en cas de pluges torrencials. Concretament, la renovació integral ha suposat la demolició de tres quilòmetres de via doble que s’han construït de nou: s’ha substituït el balast per formigó, s’han instal·lat 12.000 metres lineals de carril d’acer que se subjecten amb 20.000 fixacions antivibratòries i s’han realitzat 2.300 soldadures elèctriques i 300 aluminotèrmiques.
Les obres han comptat amb un pressupost de 15 milions d’euros i s’han realitzat en dues fases. Durant la primera, per Setmana Santa, es va tallar durant 10 dies, del 9 al 18 d’abril, la línia entre les estacions de Diagonal i Virrei Amat. La segona fase va començar l’1 de juliol amb el tancament del tram que transcorre entre La Sagrera i Horta; l’1 d’agost la tirada fora de servei es va ampliar fins a l’estació d’El Carmel. Ahir van acabar les obres i demà, dijous, es restablirà la totalitat del servei.
- Tomé tensa la selecció
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Reis del boca a boca Restaurants de culte de BCN fora del radar dels ‘influencers’
- La xacra de la corrupció Sánchez desafia Aldama a presentar proves i titlla de "fals" el seu relat
- DE COPES Còctels de qualitat sense necessitat d’efectes especials
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- BAGES Construir amb llistons de fusta solidaris
- ANOIA Jorba celebra un mercat de productes de proximitat
- Ruta per la DO EMPORDÀ Perelada, temple del vi
- AGENDA DE BARCELONA Barcelona contra la violència masclista