Mobilitat sostenible

Colau es compromet a facilitar i unificar la logística dels bicibús

Els impulsors de la iniciativa i el consistori pactaran un protocol perquè totes les línies ciclistes fins al col·le funcionin igual a tots els districtes

Colau es compromet a facilitar i unificar la logística dels bicibús

FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Rebuda al més alt nivell a l’Ajuntament de Barcelona als impulsors del bicibús a la ciutat. Al juny van demanar l’alcaldessa que creés una taula de la mobilitat escolar en bici i aquest dimarts s’ha celebrat la primera reunió, presidida per Ada Colau però participada també pels tinents d’alcalde d’Urbanisme, Seguretat i Mobilitat, Janet Sanz, Albert Batlle i Laia Bonet, respectivament. També hi havia el regidor de l’Eixample, Pau González, a més de diversos tècnics municipals, com l’arquitecte en cap, Xavier Matilla, el gerent d’Infraestructures, Manuel Valdes, i el director de Mobilitat, Adrià Gomila. La primera presa de contacte ha culminat amb deures a un mes vista: crear un protocol per facilitar i unificar els bicibús de tot Barcelona.

Els bicibús tornen a la càrrega aquest divendres després de l’aturada estiuenca. En total seran 11 línies les que, com a mínim, un dia a la setmana recorreran els carrers camí cap a l’escola. Les de Sarrià, des de les places de la Bonanova i Molina, sortiran dos dies, els dilluns i els divendres. També la de Sant Antoni, a l’Eixample, s’està plantejant estendre el fenomen. És probable que aviat hi hagi més recorreguts: el de Fort Pienc i el que unirà els de Sarrià i les Corts amb parada a Francesc Macià. Cada línia, tanmateix, se les ha d’arreglar amb el districte de torn, cosa que genera no pocs maldecaps perquè els tècnics no tenen gaire clar com han d’actuar.

Ocupació del carrer

La idea, aquest és el principal èxit d’aquesta primera reunió, és que a l’octubre es posi negre sobre blanc a un protocol perquè tots els bicibús tinguin una mateixa logística i un mateix procediment administratiu. Fins ara, els impulsors havien de sol·licitar un permís d’ocupació de la via pública, tota una metàfora de la seva reivindicació, això és, ciutats en què se senti segur tant un nen de quatre anys com un ciutadà de 80.

Notícies relacionades

Les dues línies de Sarrià, en canvi, van rebutjar aquesta opció i cada setmana tramiten permisos de manifestació, que, de fet, és una cosa que està més d’acord amb l’objectiu últim del moviment. Amb aquest document, que es consensuarà entre els impulsors i el consistori i inclourà el paper que hi ha d’exercir la Guàrdia Urbana, s’evitaran diferències en funció de la zona. En definitiva, s’intentarà simplificar els tràmits als bicibús i que els districtes no actuïn en funció de la seva voluntat o simpatia pel projecte.

Els impulsors aplaudeixen la predisposició del consistori, però adverteixen que no acceptaran cap condició que limiti les línies actuals o que dificulti que apareguin nous recorreguts per la ciutat. Per exemple, s’oposaran a una limitació de participants o la imposició d’una edat mínima. La taula de la mobilitat escolar amb bicicleta es convertirà a partir d’ara en la taula de la mobilitat escolar, així en general, per la qual cosa en pròximes reunions s’introduiran molts més aspectes vinculats amb els desplaçaments entre casa i l’escola.