Viatge institucional
Marín reivindica la cooperació intermunicipal en la cimera mundial de ciutats a Corea
Impulsa un reconeixement a la governança multinivell a través d’institucions supramunicipals com la Diputació de Barcelona

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, ha pronunciat un discurs aquest dimecres a Corea, durant l’assemblea mundial de ciutats de CGLU (Ciutats i Governs Locals Units), que se celebra fins divendres a la ciutat de Daejeon. En la seva intervenció i en una moció que presentarà divendres, Marín reivindica la governança multinivell a través d’institucions supramunicipals com la que presideix.
El potencial de les administracions intermèdies entre Estat i localitats ha tingut bona acollida en la trobada. Formarà part de les conclusions i recomanacions del CGLU 2022, reunides en l’anomenat Pacte de Futur de la Humanitat. A més de representant de la Diputació, Marín copresideix el Consell Polític de Governança Territorial i Multinivell i Finançament Sostenible de CGLU.
«El futur ja no és el que era»
La també alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat ha advertit en el seu parlament que «el futur ja no és el que era» en vista dels grans reptes a què s’ha enfrontat el món des de l’última cimera celebrada el 2019. La pandèmia o la guerra d’Ucraïna posen sobre la taula nous desafiaments glocals. Els governs locals es troben en la primera línia d’atenció a la ciutadania, a la qual avui arriben molt ràpidament els efectes de les crisis internacionals.
Notícies relacionadesEn aquest sentit, ha emfatitzat l’agilitat més elevada dels ajuntaments: «Si alguna cosa ens caracteritza, és la capacitat d’acció, tenaç i incansable, sempre a prop dels nostres veïns i veïnes». Segons Marín, la nova agenda urbana acordada en la cimera de Quito el 2016 ha donat al poder local «una posició cada vegada més influent en el lideratge global».
«Proposem respostes globals que rebin el seu impuls des de baix, partint de l’experiència d’èxit dels governs locals i regionals», ha receptat, posant com a exemple la cooperació dels 311 pobles i ciutats de la província de Barcelona a través de la Diputació. «Els governs locals de la província de Barcelona són els nostres socis i la nostra relació amb ells es basa en la cooperació, no en la jerarquia vertical», ha reblat. També ha considerat que aquesta experiència «descentralitzada» hauria ara de traslladar-se a «nivells més amplis, afavorint una governança multinivell».
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Audiència Provincial de Madrid Carlo Ancelotti serà jutjat dimecres per un frau fiscal de més d’un milió d’euros
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"
- Moda Rita Miller Atelier ‘capbussa ’ les seves nòvies en un spa de luxe
- CRÍTICA Rosario transforma un vell dolor en celebració
- Novetat discogràfica Maria Hein en mode samurai