Urbanisme i sostenibilitat

El bicibús de l’Eixample estrena senyalització pròpia al carrer

La mobilitat escolar amb bicicleta es consolida amb parades que s’integren a la xarxa de mobilitat col·lectiva de Barcelona

El bicibús de l’Eixample estrena senyalització pròpia al carrer

Manu Mitru

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Pintura no és infraestructura, però un pal sí que ho és, així que si el bicibús ja té parada d’inici pròpia en dues de les seves línies més consolidades, això significa que ja forma part inequívoca de la ciutat i de la seva mobilitat. Barcelona disposa ja de 13 rutes d’autobús ciclista, i ara dues d’elles podran estrenar aquesta mateixa setmana un indicador d’origen de recorregut. Són les de l’Eixample i el senyal està instal·lat a les places de Conxa Pérez (superilla de Sant Antoni) i Letamendi (al costat d’Hisenda).

Va ser una petició dels impulsors del bicibús i el districte de l’Eixample, liderat pel regidor de Barcelona en Comú Pau Gonzàlez, va veure amb bons ulls la proposta. La parada inclou un codi QR amb la informació bàsica de les línies: recorregut i horaris; de la mateixa manera que les parades de bus incorporen tots els detalls referents a les línies que passen per aquest punt. És molt probable que altres línies amb el recorregut ja consolidat acabin incorporant punts d’inici similars una vegada superada aquesta prova pilot. La de Sarrià, per exemple, bé podria tenir un pal a la plaça de Molina. Seria un bon homenatge per a la que va ser la primera línia de bicibús de Barcelona, inaugurada el primer trimestre del 2021 i liderada per l’escola Santa Isabel.

Integració

Notícies relacionades

Rosa Suriñach, una de les promotores del bicibús de l’Eixample, celebra la instal·lació de la parada física, un element, afirma, que deixa clar que això «no és una cosa efímera i que ja forma part de la xarxa de mobilitat de Barcelona». «Tenir visibilitat consolida encara més el projecte», resumeix. La seva línia, la de Sant Antoni, va començar a funcionar de dilluns a divendres el passat 13 d’octubre, no només els divendres com havia fet fins ara des de l’inici del curs 2022-2023. De moment, de dilluns a dijous s’estan apuntant mig centenar de persones, entre pares i nens, mentre que els divendres superen els 100 participants. Sempre, amb la Guàrdia Urbana tancant el grup i evitant topades amb cotxes i motos. Ampliar els dies, comparteix, ha animat famílies noves a participar del bicibús.

La setmana passada es va fer a l’ajuntament la segona reunió de la taula de la mobilitat escolar, la primera sessió de la qual, el 6 de setembre, va acabar amb l’alcaldessa Ada Colau prometent un protocol perquè tots els districtes facilitin la logística dels bicibús. El consistori va presentar un primer esborrany normatiu «en el qual es delimita –assenyala Suriñach– què es pot fer i què no a la calçada i l’espai públic». «Trobem a faltar –prossegueix– que es concreti una mica més el suport a l’expansió de bicibús per la ciutat». En qualsevol cas, es continuarà treballant per arribar al més aviat possible a un document de consens.