Sector estratègic

Barcelona es promocionarà com a destí de Nadal al centre de Madrid

  • L’acció a la plaça de Callao encapçala la campanya nacional, però Turisme de Barcelona buscarà visitants nadalencs a França, Itàlia i el Regne Unit, amb el repte d’arribar als 100 euros de despesa diaris

4
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Barcelona va apostar fa un any per centrar els seus esforços en la promoció nacional de la seva campanya turística de Nadal amb bons resultats, davant les restriccions internacionals de mobilitat que imposava la covid. Aquest any, la postpandèmia marcarà una campanya més europea, però sense perdre de vista el viatger de la resta del país que ha crescut fins a representar el 20%. Ho demostra l’acció específica planejada per a Madrid, on durant una setmana es projectarà el vídeo de la campanya 2022 a la plaça de Callao i a la Gran Vía, amb la previsió que sigui vista per quatre milions de persones. No obstant, la iniciativa arribarà als mercats emissors de França, Itàlia i el Regne Unit, ja que se’ls vol persuadir que la capital catalana és l’«escenari» idoni per disfrutar de les festes en ple carrer i de les compres habituals d’aquestes dates. Per Cap d’Any, es recuperarà l’espectacle d’aquesta nit especial a Montjuïc, tot i que encara no n’hi ha detalls.

Precisament, el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha destacat aquest dimecres, en la presentació de la campanya, que serà especialment important per al sector comercial, «molt colpejat en aquests moments per l’increment de costos de tot tipus». En concret, ha explicat que la despesa mitjana aquest any està sent d’uns 80 euros al dia sense tenir en compte l’allotjament. L’objectiu per a les pròximes setmanes és elevar-lo fins als 100 euros per compensar altres pèrdues. «Creiem que és viable», ha dit, atenent el tipus de celebracions que allotjarà la ciutat, «de carrer, culturals i descentralitzades», com a reclams per a ciutadans i visitants.

Vídeo amb la ciutat com a escenari

Un vídeo, de 60 segons per a Catalunya i Espanya i de 30 per anunciar-se a Europa, mira de glossar els punts forts de la capital catalana, on poden passar coses vinculades a les arts i la cultura en qualsevol moment i lloc. L’ajuntament presentarà ben aviat el detall de la seva agenda nadalenca, més descentralitzada i cultural, ha apuntat el primer tinent de Promoció Econòmica, Jaume Collboni, convençut que tot això tindrà un gran efecte «dinamitzador en l’economia local».

De fet, la campanya turística s’ha anticipat respecte a altres anys i comença demà dijous (fins al 31 de desembre) sabent que el viatger internacional planifica aquestes escapades amb bastanta antelació. Es dirigeix, sobretot, a ‘targets’ de nivell econòmic mitjà i mitjà-alt, amb propostes específiques per a famílies, parelles i persones soles. Les persones que vinguin per Cap d’Any podran tornar a disfrutar de l’espectacle gratuït de la nit de Cap d’Any davant la Font Màgica.

La idea és impactar en els mercats de més proximitat i més madurs, com França, Itàlia i el Regne Unit, que els últims tres mesos estan copant el 55% de les reserves hoteleres. «L’objectiu és consolidar el posicionament de la ciutat com a millor destí de Nadal del sud d’Europa tant a escala nacional com internacional», ha relatat la directora de màrqueting del consorci, Alexandra Marcó.

Posar en relleu la diferència

La ciutat no destaca ni pels seus mercats ambulants nadalencs (com passa amb moltes urbs del centre del continent), ni per la seva il·luminació (s’encendrà el 24 de novembre), així que l’aposta se centra a «posar en relleu els elements creatius i culturals que oferirà el Festival de Nadal, a l’aire lliure i obert al públic a tot Barcelona», ha argumentat. Les imatges recullen diferents muntatges, tradicions i escenaris de l’any passat a tot ritme, dels llums a la dansa i al teatre, passant per la gastronomia festiva.

Una nena emocionada és la imatge principal de la promoció digital, mentre que la Pedrera protagonitza la imatge general publicitària, en un muntatge que fa del passeig de Gràcia un gran escenari.

El muntatge serà especialment visible i present al centre de Madrid. Dues pantalles enormes a la plaça de Callao i a la Gran Vía projectaran durant una setmana el vídeo. Per a Collboni, Madrid és un mercat important que va funcionar molt bé l’any passat, tot i que aquest any serà percentualment inferior atesa la recuperació d’altres mercats. En una metàfora futbolística, ha assenyalat que «els gols en camp contrari puntuen el doble».

Notícies relacionades

En conjunt, la campanya es presentarà (català, castellà, francès i anglès) en format audiovisual –en vídeo– per a mitjans com la televisió, YouTube i digital, i en format gràfic per a canals físics com la premsa. Des del web VisitBarcelona del consorci, que rep 258.000 visites, es proposaran plans per visitar la ciutat i raons per descobrir el seu Nadal.

L’última enquesta de perfil de l’Observatori del Turisme reflecteix que, després de la gastronomia, els visitants estan interessats en la cultura i les compres, així com en els festivals i concerts com a principals activitats. L’oferta comercial rep una puntuació de 8,2 en una escala de l’1 al 10. El 53,2% dels visitants afirmen fer tot tipus d’activitats relacionades amb les compres.