Mobilitat sostenible
Barcelona escombra Madrid en foment de la bicicleta urbana però no supera València
El 65,4% dels barcelonins elogien el foment públic de l’ús de la bicicleta a la ciutat, un percentatge que a la capital de l’Estat és del 34%
El president de la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta assegura que a Madrid és «perillós» pedalar i anima els ciclistes a apostar pel transport públic
L’experiència ens ha ensenyat que comparar Madrid amb Barcelona és una mala idea. Perquè tenen poc a veure, perquè tenen mides molt diferents, perquè la primera té uns vicis funcionarials que la segona no té, perquè la situació geogràfica és molt diferent. Per moltes coses. Però hi ha una cosa que sí que pot enfrontar-se, i és la sensació que les dues poblacions tenen sobre determinats assumptes propis. La promoció de la bicicleta urbana, per exemple. Resulta que, en això, la capital catalana escombra l’epicentre de l’Estat. Per franca golejada. Barcelona, de fet, és la segona urbs espanyola amb la població que més lloa el paper de l’Administració a l’hora d’aclamar el ciclisme urbà. Per davant, només València.
Segons el Baròmetre de la Bicicleta a Espanya, presentat aquest dimarts a Madrid, el 64,5% dels barcelonins creuen que les administracions (la competència és bàsicament municipal) fomenten correctament l’ús de la bicicleta, per un 34% dels madrilenys. El cert és que la cosa té un mèrit relatiu, ja que la capital de l’Estat és la ciutat més mal valorada en aquest aspecte. La superen per poc Màlaga (35%) i Múrcia (38,5%) i a molta distància se situen Sevilla (51%) o Saragossa (58%). València guanya destacada, amb un 72,2% dels consultats d’aquesta localitat aplaudint la feina del seu ajuntament.
Millor agafar el bus
Notícies relacionadesL’enquesta té una altra possibilitat per confrontar les dues metròpolis. A la pregunta de si la ciutat disposa de vies condicionades per circular amb bicicleta, la resposta segueix la lògica del que hem vist anteriorment. A Barcelona en són el 49% i a Madrid, un escàs 24,5%, de nou el percentatge més baix de totes les urbs analitzades. En aquest cas, la capital catalana baixa del podi, superada per Saragossa (50,5%), València (61,3%) i Sevilla (primera posició, amb un 66%).
Antonio Poveda, senador, vicepresident de Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i president de la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta, ens que ha encarregat aquesta enquesta, ha assegurat aquest divendres a Madrid, durant la presentació de les dades, que pedalar per la capital de l’Estat és «perillós» i ha arribat a animar els ciclistes a apostar pel transport públic en lloc de la bicicleta.