50 bars afectats
Les terrasses més cèntriques de Ciutat Vella hauran de tancar a les 23 h a partir d’aquest divendres
Veïns de Barcelona alcen la veu contra el soroll nocturn

La limitació horària de terrasses a diversos carrers i places de Ciutat Vella entrarà en vigor aquest divendres 2 de desembre. En total, es veuran afectats una desena de carrers i places d’aquest districte de Barcelona, on uns 50 restaurants i bars del Gòtic i el Raval hauran de recollir les taules exteriors a les 23.00 hores cada dia de la setmana; segons la resolució que publica el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona aquest divendres.
L’horari que hi havia fins ara els permetia tenir-les obertes fins a la mitjanit els dies feiners i fins a la una de la matinada els caps de setmana. Els establiments afectats es troben a les zones considerades acústicament tensades en horari nocturn de Ciutat Vella. En concret, les zones afectades pel decret són les següents:
Carrer Escudellers
Carrer n’Arai
Carrer Obradors entre Escudellers i Rull
Carrer Carabassa entre Escudellers i Rosa
Carrer Nou de Sant Francesc entre Escudellers i Rull
Plaça George Orwell
Passatge del Rellotge
Passatge Escudellers entre els carrers Escudellers i Josep Pijoan
Carrer Joaquín Costa entre Torres i Amat i carrer del Carme
Carrer del Tigre
Carrer de la Paloma
Carrer de San Vicenç entre Tigre i Ferlandina
Carrer Ferlandina entre Joaquín Costa i la plaça dels Àngels
Plaça d’Àngels
Plaça Emili Vendrell
Carrer d’Aglà
Carrer del Vidre
Aquesta mesura se suma a d’altres que s’estan portant a terme al districte dins del pla de reducció de contaminació acústica als carrers i places. Per exemple, el mes passat es va decretar que els establiments de venda alimentària de menys de 150 metres quadrats d’aquests carrers han de tancar a les 22.00 hores.
També s’ha ampliat l’horari de prohibició de circular amb monopatins a la plaça dels Àngels i els seus entorns, des de les 22.00 fins a les 8.00 hores.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- ACTUALITAT BLAUGRANA La Lliga sacseja el Barça per les llotges VIP: «No té ‘fair play’ per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor»
- Frau a Hisenda Ancelotti afirma que el Reial Madrid li va suggerir crear societats per cobrar drets d’imatge: «Mai em vaig adonar que alguna cosa no era correcta»
- Automoció Seat nomenarà ben aviat el substitut de Wayne Griffiths i Markus Haupt és el millor posicionat
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Mercat laboral Catalunya lidera la creació d’ocupació al març i supera de nou els 3,8 milions d’ocupats