Pugna urbanística

La plataforma propacificació critica l’«ús electoralista» del conflicte de la ronda Sant Antoni

Les entitats que la integren reivindiquen la democratització de l’espai públic i exigeixen les seves condicions

La plataforma propacificació critica l’«ús electoralista» del conflicte de la ronda Sant Antoni

Jordi Cotrina

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les entitats veïnals agrupades a la Plataforma propacificicació de la Ronda de Sant Antoni de Barcelona han lamentat l’«ús electoralista» que consideren que els partits polítics estan donant a la remodelació d’aquesta via.

En un comunicat aquest dijous, han celebrat que l’avantprojecte presentat per l’àrea municipal d’Urbanisme ja hagi incorporat algunes de les seves demandes «que signifiquen una millora substancial per al Raval i Sant Antoni respecte al projecte plantejat inicialment», però han lamentat que no s’han sumat totes i han reivindicat les seves condicions, que se centren en la completa pacificació.

«No deixarem de reivindicar, avui i demà, sigui quin sigui el resultat de les pròximes eleccions, la democratització de l’espai públic i la gran necessitat d’espai de qualitat dedicat al vianant i al veïnat», han assegurat.

Notícies relacionades

Es pot recordar, que altres entitats de veïns de l’entorn i comerciants són contràries a la pacificació, pels suposats perjudicis de convivència que opinen que han comportat els anys amb llosa i sense trànsit. Les dues posicions enfrontades han hagut de llimar exigències en la negociació amb l’ajuntament.

Els seus punts clau

Però la plataforma propacificació ha volgut deixar clares aquest dijous les seves «condicions sine qua non per acceptar l’avantprojecte» que conclou el procés participatiu. Entre d’altres, exigir el màxim d’espais amplis d’estada que garanteixin la interacció entre els dos barris; que el segon tram entre Villarroel i Casanova (incloent-hi la plaça del Pes de la Palla) es blindi i preservi com a espai lliure per a vianants amb un terra de sauló o similar; «que s’elimini la proposta de carril bici al primer tram per reduir les barreres arquitectòniques i que es permeti el pas de la bicicleta com a convidada, igual que en els eixos verds, prioritzant sempre el pas dels vianants»; crear una Comissió de Seguiment, formada per plataformes, entitats veïnals i ajuntament, per elaborar un pla d’usos; que s’inclogui «tota la ronda, especialment el primer tram (entre Urgell i Villarroel)» al programa Obrim Carrers, i que s’imposi un control de la contaminació ambiental.