Estudi de l’ISGlobal
Més de 300 morts a Barcelona atribuïdes a l’excés de calor
Un informe adverteix que 215 morts a la ciutat es podrien evitar prenent mesures contra les temperatures excessives

Un estudi de l’ISGlobal conclou que es produeixen 363 defuncions a l’estiu a Barcelona atribuïbles a l’excés de temperatura causat per l’efecte illa de calor. El mateix estudi suggereix que plantar més arbres a la ciutat reduiria les morts prematures. En aquest sentit, indica que 215 morts registrades a l’estiu a la ciutat es podrien prevenir si es prenguessin mesures per pal·liar les conseqüències del clima tòrrid.
Barcelona és una de les urbs europees més afectades per les defuncions causades per la calor excessiva, d’acord amb les conclusions dels investigadors de l’ISGlobal. L’informe classifica la capital catalana com la quarta ciutat més castigada per les morts provocades per l’efecte illa de calor de les 93 urbs analitzades per al treball. Només la superen Londres (664 morts), Madrid (559 morts) i Budapest (378 morts).
Notícies relacionadesL’ISGlobal estima que el 76,7% de la població de Barcelona està sotmesa a més d’un grau de calor de més per les illes de calor urbana, que fan pujar la temperatura a l’interior de les ciutats, avivada per la falta de vegetació, la densitat de població molt elevada i les superfícies impermeables d’edificis i carrers, inclòs l’asfalt. L’estudi indica que la temperatura puja de mitjana per l’efecte illa de calor a Barcelona en 1,09 graus, amb un pic màxim de 2,26 graus.
La mateixa anàlisi atribueix 26,69 morts per cada 100.000 habitants a la capital catalana a les temperatures sufocants atiades per l’efecte illa de calor urbana. Al seu torn, calcula que el 8,41% del terreny de Barcelona està cobert per arbres. Queda lluny de ciutats com Graz, Berlín, Hèlsinki, Gènova, Trieste, Oslo, Göteborg i Edimburg, que acrediten més d’una quarta part de la seva superfície entapissada d’arbres.
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- El Barça sobreviu a un malson
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)
- Trànsit Trànsit habilitarà aquest dijous dos carrils addicionals a l’AP-7 per a l’operació sortida de Setmana Santa
- Ovelles per a esbrossar Collserola: l'estratègia de l'AMB per a prevenir els incendis en els boscos de Barcelona
- A SEMIFINALS DE CHAMPIONS El Barça retorna a l’aristocràcia europea: de Valverde a Flick, sis anys on va canviar tot