Mobilitat

El casc serà obligatori per als patinets a Barcelona abans de les eleccions

L’ajuntament fa el primer pas per modificar l’ordenança, que també regularà la càrrega i descàrrega i l’aparcament dels VMP

El casc serà obligatori per als patinets a Barcelona abans de les eleccions

ZOWY VOETEN

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El 13 de gener del 2021, la llavors regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, va compartir el desig de l’Ajuntament de Barcelona que els usuaris de patinet elèctric hagin de portar el casc de manera obligatòria. Però en gestió pública, del dit al fet hi ha una tirada immensa, i no serà fins a l’abril oal maig d’aquest any que l’ordenança de circulació absorbirà aquest desig i li donarà caràcter formal a la proposta. Quan ho publiqui el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, una vegada ho aprovi el ple municipal, la normativa serà oficial i la Guàrdia Urbana podrà començar a multar. Com a primer pas, la comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat del consistori ha donat el seu plàcet aquest dimarts a la matèria amb el vot favorable de Barcelona en Comú i el PSC i l’abstenció de la resta, una manera d’anunciar que venen al·legacions durant el període d’exposició pública.

Notícies relacionades

La llei estatal ja requereix aquest element de seguretat per als usuaris de vehicles de mobilitat personal (VMP), així que l’únic que fa la capital catalana és donar-li forma a un mandat que han d’implementar tots els municipis. Les sancions poden ser de fins a 200 euros. L’ordenança municipal inclou altres novetats per als patinets elèctrics, com un sistema d’il·luminació a davant i darrere, inclosa una llum de fre en la part posterior i un avisador acústic.

La modificació de l’ordenança preveu diversos canvis significatius, o, més ben dit, oficialitzar mesures que de fet ja estan vigents. Per exemple: els VMP no poden anar per les voreres ni transportar dues persones. També es reglamenta la càrrega i descàrregues a cavall dels VMP preparats per a aquest menester i s’estableix el marc normatiu per a l’aparcament de patinets elèctrics. Tot, com solen repetir des del govern d’Ada Colau, perquè la mobilitat és «més ordenada». La lletra petita i el redactat final, no obstant, no es coneixeran fins a l’aprovació definitiva que es preveu que es porti a terme en el ple municipal del maig, l’últim abans de les eleccions del 28 de maig.