Sala LGTB+

La discoteca Aire Chicas de Barcelona, obligada a tancar per excés d’aforament

La Guàrdia Urbana va comprovar que hi havia 570 persones quan l’aforament màxim era de 150, segons fonts municipals

La discoteca Aire Chicas de Barcelona, obligada a tancar per excés d’aforament
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La discoteca LGTBIQ+ Aire Chicas de Barcelona, del grup Arena, ha sigut precintada per l’ajuntament i s’haurà de mantenir tancada durant sis mesos, després que la Guàrdia Urbana hi hagi detectat un excés d’aforament.

La mateixa sala, situada al número 233 del carrer de la Diputació, ha notificat a través de les seves xarxes oficials que per motius «totalment aliens» a la seva «voluntat i desig» i «a conseqüència d’una malintencionada gestió burocràtica per part de la propietat del local» s’han vist «obligats a descontinuar» la seva activitat de manera immediata.

«Ens veiem obligats a tancar temporalment la nostra ja mítica sala LGTBI+ al centre de la ciutat, per ordre administrativa sense opció a presentar al·legats i sent avisats en un termini de 48 h».

Notícies relacionades

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha respost a la publicació explicant que «fa uns mesos una noia va trucar al 112 angoixada perquè hi havia moltíssima gent. La Guàrdia Urbana va comprovar que hi havia 570 persones quan l’aforament màxim era de 150. És a dir, que es quadruplicava el nombre de persones que hi podia haver. Aquesta és una infracció greu que posa en perill la seguretat de les persones i lògicament l’administració ha d’actuar i aplicar la legislació vigent».

«Som una ciutat orgullosament diversa i ens encanta que hi hagi locals d’oci vinculats a la comunitat LGTBI a la nostra ciutat, però, com tots els locals, és necessari assegurar que els espais d’oci compleixin totes les garanties de seguretat», afegeix l’alcaldessa.