Mobilitat
El reinici de les obres a l’estació de metro de Maragall obligarà a sortir al carrer per canviar de l’L-4 a l’L-5
Territori treballa des del 2020 en l’accessibilitat del baixador, un projecte que havia d’estar acabat el 2022 i que s’ha retardat per uns «imprevistos»
Tres anys després que comencessin les obres, l’accessibilitat universal encara no ha cristal·litzat a l’intercanviador de l’estació de Maragall del metro de Barcelona, on coincideixen, a més de les línies 4 i 5, els barris del Guinardó, el Congrés i els Indians i Vilapicina i la Torre Llobeta, a més de tres districtes: Sant Andreu, Horta-Guinardó i Nou Barris. Un encreuament de camins que és encara un ‘rara avis’ a la xarxa del soterrani, que té a prop del 93% dels baixadors accessibles. L’any passat es va inaugurar part de l’obra, el nou vestíbul de l’L-4. Però faltava el de l’L-5 i la zona de pas entre les dues estacions. Després d’alguns imprevistos, l’obra torna a començar la setmana que ve i provocarà afectacions per als viatgers, que durant un temps indeterminat, des de dilluns, hauran de realitzar l’intercanvi a peu de carrer. Sortir del metro per tornar a entrar al metro.
Aquests «imprevistos», segons s’ha informat aquest dijous els veïns, són, entre altres coses, uns cables ferroviaris no contemplats en el projecte inicial. Però hi ha hagut altres ensopegades, com que els plans no coincidien amb la realitat. Vaja, que, com passa sovint amb l’obra civil, a l’anar picant, l’empresa que va guanyar el concurs públic el novembre de 2019, FCC, ha trobat elements que han obligat a modificar el pla inicial. Després de tornar a redactar el projecte, les obres es reprendran la setmana vinent i, com a primera afectació, el pas de l’L-4 a l’L-5, i viceversa, haurà de fer-se a peu de carrer a través d’un itinerari degudament marcat des de la ronda del Guinardó fins a l’avinguda dels Quinze.
Eliminar barreres
La modificació del calendari ja es va anunciar als veïns al març, poc abans que s’anunciés la conclusió dels treballs al vestíbul de l’L-4, que és totalment accessible des d’abril del 2022. Les obres, com es va informar, «continuaven amb l’eliminació de barreres a l’estació germana de la línia 5 i l’enllaç entre totes dues». Havia d’estar tot acabat l’any passat, però no. Cal veure si es podran acabar el 2023 o si serà necessari saltar, com a mínim, al 2024.
- Crim Qui era David Caballero, l'home mort a trets a Montgat
- Crim al Priorat El nòvio de la desapareguda de Reus es nega a dir on va ocultar el cadàver
- Successos Assassinat d’un tret al clatell un home a Montgat
- Salut mental Un milió d’espanyols pateixen trastorn obsessiu compulsiu
- MOBILITAT URBANA Bicicletes i patinets no podran circular per la vorera excepte si porten menors
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Tennis Alcaraz s’acomiada de les ATP Finals contra un immens Zverev
- MotoGP La primera oportunitat
- Premier League Pep trepitja territori desconegut
- Lliga f El Reial Madrid i el Barça s’enfronten en el clàssic de la rendibilitat