Missió ambiciosa
Barcelona promourà a Hong Kong la reconquesta del turisme xinès
Turisme de Barcelona i l’ajuntament duen a terme aquesta setmana una missió que combina l’atracció de viatgers, la recuperació de línies aèries directes i contactes econòmics
El 2019, abans de la paràlisi turística per la pandèmia, la Xina va representar el 2,13% del turisme a Barcelona, amb 181.366 viatgers. Era poc quantitativament parlant, però important en termes estratègics, ja que la seva despesa mitjana (uns 2.400 euros per persona, segons l’INE) triplica la d’un visitant europeu. Així que, després d’un 2022 en què aquesta quota va baixar al 0,76% per les restriccions que encara patia el gegant asiàtic, Turisme de Barcelona ha decidit liderar la reconquesta del mercat turístic xinès in situ, amb una missió promocional junt amb l’àrea de Promoció Econòmica de l’ajuntament. El relat cultural, a partir d’una exposició sobre Joan Miró que comença aquesta setmana a Hong Kong, serà el detonant, tot i que la gastronomia i les compres són altres motivacions clau per als seus viatges a la capital catalana.
El consorci barceloní serà el primer destí que visiti de nou la Xina, sabent que, després del final de les restriccions de ‘covid zero’, el país tornarà a ser (tard o d’hora) el segon gran emissor turístic del món per darrere dels EUA. Precisament, Barcelona va desplegar l’any passat la seva estratègia de recuperació d’aquest altre mercat amb gran èxit, vistos els balanços del 2022. Així que ara vol assegurar la reactivació d’aquesta gran part del pastís asiàtic.
La missió es desenvoluparà els primers dies a Hong Kong, on junt amb la Fundació Miró, al Museu d’Art de Hong Kong, s’inaugurarà la mostra ‘Joan Miró. La poesia de la vida quotidiana’. El muntatge s’ha estat preparant durant quatre anys i amb 92 peces (sobretot grans dibuixos i escultures) serà la primera que organitza la fundació a la ciutat i la més gran que ha portat a terme a tot Àsia. Serà la punta de l’iceberg, segons el consorci, d’un repertori d’esdeveniments i efemèrides que nodriran l’agenda de Barcelona aquest any i el pròxim vinculats també a Picasso, Domènech i Montaner i Tàpies.
En territori asiàtic es preveuen també múltiples trobades amb operadors turístics, agències especialitzades, institucions i aerolínies. Reprendre la connectivitat aèria directa és essencial per poder anar recuperant aquest viatger a partir del segon semestre, ha manifestat el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres. Les presentacions de Barcelona es vincularan també a la seva oferta gastronòmica i comercial. Eixos que també centraran un ‘fam trip’ a la capital catalana amb Turespaña amb una vintena d’agents turístics de tot Xina.
Triple connectivitat
El paper de l’ajuntament, encapçalat pel comissionat de Promoció Econòmica de l’ajuntament, Pau Solanilla, és treballar de nou per ser la «capital econòmica més asiàtica del sud d’Europa». L’any passat hi va haver diverses missions al continent, però estava pendent tornar a la Xina, ha remarcat. L’expo de Miró ha resultat l’excusa perfecta per anar-hi en bloc. Solanilla ha destacat també el pes de la comunitat xinesa a Barcelona. Shenzhen és la Silicon Valley de la Xina, i Barcelona està agermanada amb aquesta ciutat des de fa anys. Per això es reprèn el contacte tant institucional com empresarial (hi ha una visita a Huawei), per estimular l’aterratge d’empreses xineses a la ciutat catalana. L’altre objectiu és explorar, entre d’altres, fins i tot una línia directa amb Shenzhen. Per al comissionat es tracta de fomentar una triple connectivitat, «física, emocional i aèria».
El director de Promoció de Turisme de Barcelona, Mateo Asensi, ha emfatitzat que aquest viatge arriba després de més d’una vintena d’accions en aquest mercat, sobretot des de canals digitals, aprofitant l’impuls que aquesta via va viure des de la pandèmia. Barcelona ofereix els seus continguts a operadors i viatgers de manera més àgil que mai.
Notícies relacionadesEl viatger de Hong Kong, ha recordat, és el que lidera la despesa per xec de devolució de ‘tax free’ a Barcelona, amb 976 euros, que tripliquen la mitjana.
En el conjunt del continent asiàtic es preveu, a més, que l’increment de les seves rendes multipliqui les seves ganes de viatjar. Per això, la resta de l’any també hi ha previstes campanyes promocionals a països com el Japó, que el 2019 va portar 355.000 turistes.
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"