Fins a mig matí

Una incidència «generalitzada» de la T-Mobilitat altera l’estrena de la nova T-Jove amb metro i bus

Una fallada en l’aplicació ha complicat el matí durant unes hores a part dels passatgers abonats al títol ampliat

Una incidència «generalitzada» de la T-Mobilitat altera l’estrena de la nova T-Jove amb metro i bus

FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Jordi Ribalaygue
Jordi Ribalaygue

Periodista

Especialista en Barcelona i àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Una fallada en l’aplicació de la T-Mobilitat a la xarxa de metro i bus de Barcelona ha alterat durant part del matí d’aquest dimecres l’estrena de la nova T-Jove, estesa fins als 30 anys i amb una tarifa unificada de 40 euros per a les sis corones de transport públic. A partir d’ara, el títol trimestral es deixa de vendre en targetes de cartró i només es pot adquirir mitjançant el sistema digital de la T-Mobilitat. No obstant, alguns joves s'han trobat amb problemes aquest matí per accedir al transport públic mitjançant l’aplicació.

Alguns passatgers han explicat a través de les xarxes socials que l’‘app’de la T-Mobilitat no funcionava en els torns del metro. Fonts coneixedores dels fets apunten que, pel que sembla, l’error en les validacions s’hauria produït en abonats de 25 a 29 anys, la franja d’edat a què s’ha ampliat la T-Jove des d’aquest dimecres.

Les mateixes fonts destaquen que el volum d’incidències no ha sigut gaire ampli i que, malgrat el problema detectat durant les primeres hores del dia, s’han adquirit més títols de la T-Jove que un dia sencer d’activitat intensa. Afegeixen que el nivell de validacions exitoses ha sigut molt alt.

Ja resolt

Notícies relacionades

L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha assenyalat que la incidència s’ha registrat en l’aplicació de TMB per a la T-Mobilitat. Per la seva banda, TMB ha indicat que el problema no ha sigut exclusiu de la seva app i ha explicat que s’ha tractat d’una «incidència generalitzada» que cap a mig matí ha quedat resolta.

Abans de solucionar-se, TMB ha informat alguns afectats que el personal de les estacions facilitaria bitllets d’incidència perquè poguessin transitar per la xarxa de transport. No obstant, una viatgera ha assegurat a les xarxes socials que els empleats de la parada de Maragall, a la línia 4, li han obert la taquilla perquè pogués passar a l’andana sense bitllet. «No sabien què havien de fer», ha lamentat.